conan Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Når registerkjede på en 88 520i motor ryker, hva skjer da? Slår stempler i ventiler osv?? Hva må gjøres?
Aama_Racing Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 for det første, en 88 mod 520(m20b20 motor) har ikke registerkjede, men reim.. og når den ryker slår stemplene oppi ventilene ja.. da må du bytte de skeive ventilene, slipe de og setene, muligens plane toppen.. stemplene bruker som regel å klare seg, men det ser du fort:)
conan Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 okey, men tro om det er skader på stempler oxo, toppen må da byttes regner jeg med
alekspp Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 skru av toppen og se.. stemplene klarer seg som regel, men topp får du tak i billig, ikke over 2000.
Steffan C Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Dette skjedde med min kammerat sin E30 323. Med resultat at flere (ikke alle, men husker ikke antall) stempel gikk i stykker og ventiler ble skjeve. Toppen ble ikke byttet, men slipet & sjekket av Larvik Motor. Det skal sies at det var nesten max turtall ved havari. Mulig at stempler hadde "overlevd" ved tomgang/lavt turtall .
conan Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 Hehe, har ikke bilen her. Er en bil som skal selges og jeg har litt lyst på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå