Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

for det første, en 88 mod 520(m20b20 motor) har ikke registerkjede, men reim.. og når den ryker slår stemplene oppi ventilene ja.. da må du bytte de skeive ventilene, slipe de og setene, muligens plane toppen.. stemplene bruker som regel å klare seg, men det ser du fort:)

Skrevet

Dette skjedde med min kammerat sin E30 323. Med resultat at flere (ikke alle, men husker ikke antall) stempel gikk i stykker og ventiler ble skjeve. Toppen ble ikke byttet, men slipet & sjekket av Larvik Motor.

Det skal sies at det var nesten max turtall ved havari. Mulig at stempler hadde "overlevd" ved tomgang/lavt turtall 8) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...