Singda Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Har drevet å forsøkt å justere bleed ventilen min nå uten hell, skrur den skrua inn og ut (har ikke skrudd den så langt inn enda pga er mere logiskt at den skal ut) Bilde av bleed ventilen min, noen som har peiling på hvordan jeg kan skru opp trykket?
Snowdrifter Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 kan du ta noen bedre bilder av hvor slangene dine går osv..? En bleed ventil skal være en T! altså.. den skal ha 3 tilkoplings punkter..
ehrnst Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 hva slags sak er dette? jeg ville forresten tro at justeringa skal være ved stålslangen der. Du lader ikke noe mer?
Singda Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 Kan ta flere bilder senere, Den stålslangen der går rett innpå wastegate, å den andre føler på trykket i trykkrøret skal den gjøre. har brukt slike T stykker og kobla sammens flere vakum slanger, den svarte slangen er bla koblet til bensinstrykkvakum å turbotryksmåler. har jeg koblet noe feil da?
Rotty Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Skrur du den lengere inn skal trykket øke.ikke skru den helt inn da du ikke vil få wg til utløse seg. prøv skru den helt inn så litt åpning så ser du.
ehrnst Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 bleed'en skal kobles mellom wg og turbo! men jeg synes fortsatt justeringa og stålslangen skal bytte plass
Singda Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 Skrur du den lengere inn skal trykket øke.ikke skru den helt inn da du ikke vil få wg til utløse seg.prøv skru den helt inn så litt åpning så ser du. Okey, skal prøve litt senere på det, har ikke testa å skrudd så langt inn enda, Men ingen som har sett denne type bleed ventil før altså?
D.Toft Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 det der er ikke en bleed... er noe hjemmelaget mekk... en bleed skal ha 3 tilkoplinger... og en skru på toppen... http://www.turbofun.no/product/8608/945 ... valve.html
Singda Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 bleed'en skal kobles mellom wg og turbo! hvordan får jeg til det da? Er en slange på turbo ifra før veit jeg men den går jo ifra wastegate til en annen plass på turboen så da er det jo ikke flere ledige nippler igjen å koble seg på turbo, vist da man ikke bruker et T stykke
Snowdrifter Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 en bleed ventil skal stå imellom compressorhus og vg! du skal bløde ut vakum i friluft! ellers så har du ingen bleedventil
Singda Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 en bleed ventil skal stå imellom compressorhus og vg!du skal bløde ut vakum i friluft! ellers så har du ingen bleedventil Hmm, hvor blir nøyaktig dette da?=P skal jeg koble meg på den slangen som er på turbo ifra før da eller? som går til wastegaten? veit ikke hva det heter der andre enden er koblet på, veit bare at det er 2 nipler på wasten, er btw ekstern wastegate på denne turboen, (vist det har noen betydning)
ehrnst Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 det går en slange fra turboen til wg. klipp den i to å sett bleed i mellom
Singda Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Skrevet Januar 3, 2008 det går en slange fra turboen til wg. klipp den i to å sett bleed i mellom skjønner, funker det å sette et T stykke imellom der istedet? siden noen snakket om at det måtte være 3 nipler på bleeden? så sparer jeg 1 nippel å bruker den andre i friluft som nevnt oventfår?
Snowdrifter Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Javell ja.. du trenger ikkje kosentrere deg om den kalde sida på motoren vertfall.. Jeg har ikke så go greie på eksterne wg's.. men ville vell tru at noen bilder hadde gjort seg
ehrnst Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 er det et hull under den bleeden din der, motsatt side av stålslangen? kan se sånn ut. vil tro det går i friluft der i såfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå