Gå til innhold

justere bleed ventilen(trykket)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg anbefaler deg å kjøpe en slik en som er linka til øverst oppe her. :)

Har noe lignende selv og jeg øker lett fra 0,5 til 1,2 eller mer.

Du har en slange som går mellom wastegate og turbo, denne kapper du.

Koble på en såkalt bleedventil med 3 punkter (det du ikke har) og en slange ut i friluft.

Jo mer du åpner ventilen, jo mer lar den sive ut, noe som betyr at det må mer trykk til for å åpne wastegaten, og du dermed oppnår høyere ladetrykk :)

Husk å la den "friluftslangen" gå ut av coupe`n til bilen hvis du finner på å montere boostcontrolleren inne i bilen slik som jeg, det kan sive avgasser tilbake og ut den slangen på tross av at det ikke skal finnes noen avgasser på turboens trykkside, for det har jeg vært borti en gang.

Ble ganske ør i hodet etter å ha vært å kjørt litt aktivt et par timer da.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg anbefaler deg å kjøpe en slik en som er linka til øverst oppe her. :)

Har noe lignende selv og jeg øker lett fra 0,5 til 1,2 eller mer.

Du har en slange som går mellom wastegate og turbo, denne kapper du.

Koble på en såkalt bleedventil med 3 punkter (det du ikke har) og en slange ut i friluft.

Jo mer du åpner ventilen, jo mer lar den sive ut, noe som betyr at det må mer trykk til for å åpne wastegaten, og du dermed oppnår høyere ladetrykk :)

Husk å la den "friluftslangen" gå ut av coupe`n til bilen hvis du finner på å montere boostcontrolleren inne i bilen slik som jeg, det kan sive avgasser tilbake og ut den slangen på tross av at det ikke skal finnes noen avgasser på turboens trykkside, for det har jeg vært borti en gang.

Ble ganske ør i hodet etter å ha vært å kjørt litt aktivt et par timer da.

Okey skjønner=) takk for hjelpen.

Men tror jeg prøver min egen bleedventil først for å sjekke om jeg kan få den til å fungere, har nå sett jeg har koblet fulstendig feil,hehe

Men hvorfor er det 2 nipler på wastegaten min da? skal den ikke brukes den ene eller?

Skrevet
Så er det jo riktignok ikke vacumslangene han holder på å bleede på :lol:

Tror jeg ihvertfall ikke :shock:

Nei nei.. blei litt fortvila når jeg leste det her bare:

Kan ta flere bilder senere,

]DSC00959.jpg

Den stålslangen der går rett innpå wastegate, å den andre føler på trykket i trykkrøret skal den gjøre.

har brukt slike T stykker og kobla sammens flere vakum slanger, den svarte slangen er bla koblet til bensinstrykkvakum å turbotryksmåler.

har jeg koblet noe feil da?[/quote

Skrevet
forresten, når du får denne til å fungere. hvordan kompanserer du bensin/tenning til motoren da?

Har haltech f5 tillegsprut, og bredbåndslambda, tenninga har jeg ikke gjort noe med.

Men når dere snakker om å bleede ut vakum til bensinstrykkregulator? hva mener dere da?=P

at bleedventilen vill sleppe ut vakumet ifra det lille hullet under den?

skal uansett gjøre det riktig i helga tenker jeg, kapper bare den slangen på turbo å forlenger vær sin ende så jeg får de 2 stumpene i motorommet så kobler jeg på bleeden?

skjønner fortsatt ikke helt hvorfor det er da 2 nipler på wastegaten, kommer jo ikke til å bli bruk isåfall, synes det virker rart :?

Skrevet

Nå blir det sagt mye tull her! ventilen din fungerer fint og du skal ikke trenge å kjøpe noe nytt noe!

Den ene inngangen til wastegaten skal kobles til turbohuset (eller på trykk siden før gasspjeldet hvis kompressorhuset ikke har noe uttak). Den andre inngangen på wastegaten kobler du til bleed-ventilen din, den andre enden av ventilen din kobles på manifoilen(vakum siden). De to sidene hvor bleed ventilene må kobles til riktig plass (ikke bland om wastegate og manifoil) for trykkjusteringen vil ellers ikke fungere.

Her er manualen som jeg brukte til min mr2turbo

http://www.twosrus.com/new/Lower_Frames/Articles/Installation_Instructions/MBCinstructions.PDF

Skrevet
Nå blir det sagt mye tull her! ventilen din fungerer fint og du skal ikke trenge å kjøpe noe nytt noe!

Den ene inngangen til wastegaten skal kobles til turbohuset (eller på trykk siden før gasspjeldet hvis kompressorhuset ikke har noe uttak). Den andre inngangen på wastegaten kobler du til bleed-ventilen din, den andre enden av ventilen din kobles på manifoilen(vakum siden). De to sidene hvor bleed ventilene må kobles til riktig plass (ikke bland om wastegate og manifoil) for trykkjusteringen vil ellers ikke fungere.

Her er manualen som jeg brukte til min mr2turbo

ions/MBCinstructions.PDF'>http://www.twosrus.com/new/Lower_Frames/Articles/Installation_Instruct

ions/MBCinstructions.PDF

Virker som du mente jeg skulle koble på 3 ledninger men har bare 2 nipler på min ventil, den stål slangen er på den andre nippelen på wasten og den svarte går til trykkrøret, men om jeg har koblet rett, det veit jeg ikke, mulig jeg må bytte om de 2 slangene?

btw Linken funka ikke til meg

Skrevet
forklarte litt feil ovenfor

Okey, skjønte litt mere nå når jeg leste igjenom noen ganger.

når du sier den ene nippelen på wastegaten ska kobles på kompressorhuset på turbo så var den det ifra fabrikk, er iværtfall en slange som går ifra wastegat til en plass på turboen så er sikkert den du mener ja.

Den andre nippelen har jeg kobla på 1 av de 2 niplene på bleeden, og den andre nippelen på bleeden har jeg kobla på vakumslangen til turbotryksmåleren med et T stykke, så der blir det jo trykk inni.

Høres det riktig ut? hehe, veit ikke jeg iværtfall, prøve btw å skru den skruen nesten helt inn og men ingen forandring til turbotrykket skjedde..

Skrevet

Jeg anbefaler deg å bruke slange fra den orginale nippelen på kompressorhuset, og inn på boostcontrolleren din, derifra videre inn på wastegaten..

Ikke hent trykk til wastegaten fra vanlige vacumslanger slikt som den til turbotrykkmåler og/eller bensintrykkregulator f.eks, dette er en dårlig idè.

Du må for all del ikke hente slange fra innsuget (altså etter gasspjeldet) når du skal hente trykkslange til wastegate, for der har du jo ikke trykk lengere når du slipper gassen.

Trykket som skal styre wastegaten må komme fra trykkrøret, eller aller helst kompressorhuset, det er det beste.

Skrevet
Jeg anbefaler deg å bruke slange fra den orginale nippelen på kompressorhuset, og inn på boostcontrolleren din, derifra videre inn på wastegaten..

Ikke hent trykk til wastegaten fra vanlige vacumslanger slikt som den til turbotrykkmåler og/eller bensintrykkregulator f.eks, dette er en dårlig idè.

Du må for all del ikke hente slange fra innsuget (altså etter gasspjeldet) når du skal hente trykkslange til wastegate, for der har du jo ikke trykk lengere når du slipper gassen.

Trykket som skal styre wastegaten må komme fra trykkrøret, eller aller helst kompressorhuset, det er det beste.

Okey, Mener du imellom den slangen der ja? kan jo også klippe den i 2 da å sette bleed ventilen imellom?

Skrevet

Prøvde å legge ut en post rett etter der jeg sa jeg tokk feil, men den ble vist borte. Prøver igjen. Lite bilde med beskrivelse. Tror den skal stemme med oppkoblingen din. Det er riktig som moepower sier at du ikke skal koble wastegate til manifoil( Noe rart toyota har gjordt med turbosystemet sitt, så derfor sa jeg feil)

0cg4miqgsentzngurycp.jpg

Skrevet
Prøvde å legge ut en post rett etter der jeg sa jeg tokk feil, men den ble vist borte. Prøver igjen. Lite bilde med beskrivelse. Tror den skal stemme med oppkoblingen din. Det er riktig som moepower sier at du ikke skal koble wastegate til manifoil( Noe rart toyota har gjordt med turbosystemet sitt, så derfor sa jeg feil)

0cg4miqgsentzngurycp.jpg

Okey, skjønner nå :D skal gjøre det i helga så kan gi tilbakemelding om hvordan det gikk;)

takk for beskrivelsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...