Gå til innhold

justere bleed ventilen(trykket)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg laget tidligere ei tegning med forklaringer på hvordan jeg har gjort det på min egen bil, hvor det fungerte utmerket.

Denne tegningen har jeg letet opp, og legger derfor ut her:

BoostcontrolleriM102.gif

Så hvis du skaffer deg et T-stykke og tenker deg at bleed-ventilen din er boostcontrolleren på tegningen, så får du det til å virke. :wink:

Slik den tegningen til Larsen er, så tipper jeg at turbotrykket vil øke litt med det samme, men synke igjen under et litt lengere pådrag, pågrunn av at den varianten ikke lar trykket sive ut, men forsinker den orginale prosessen.

Når det gjelder den siste påstanden min: Rett meg om jeg tar feil.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

hva mener du med t-stykke her moe?

jeg tror ikke du kan benytte deg av et vanlig t-stykke.

Etter hva du har tegnet ser det ut som du har tegnet en slik turbonetics "in car" bleed-ventil, stemmer det?

Denne har i såfall et "t-stykke" man setter på slangen fra wg, men dette er ikke et vanlig t-stykke bare så det er sagt.

Den bleed ventilen singda her har er jeg rimlig sikker på MÅ monteres rett på slangen

Skrevet
Jeg laget tidligere ei tegning med forklaringer på hvordan jeg har gjort det på min egen bil, hvor det fungerte utmerket.

Denne tegningen har jeg letet opp, og legger derfor ut her:

BoostcontrolleriM102.gif

Så hvis du skaffer deg et T-stykke og tenker deg at bleed-ventilen din er boostcontrolleren på tegningen, så får du det til å virke. :wink:

Slik den tegningen til Larsen er, så tipper jeg at turbotrykket vil øke litt med det samme, men synke igjen under et litt lengere pådrag, pågrunn av at den varianten ikke lar trykket sive ut, men forsinker den orginale prosessen.

Når det gjelder den siste påstanden min: Rett meg om jeg tar feil.

Tenkte å gjøre det på den måten jeg og,men tror jeg prøver meg på å sette bleeden direkte på slangen først,

Vist det ikke funker prøver jeg denne måten tenker jeg

Skrevet
hva mener du med t-stykke her moe?

jeg tror ikke du kan benytte deg av et vanlig t-stykke.

Etter hva du har tegnet ser det ut som du har tegnet en slik turbonetics "in car" bleed-ventil, stemmer det?

Denne har i såfall et "t-stykke" man setter på slangen fra wg, men dette er ikke et vanlig t-stykke bare så det er sagt.

Den bleed ventilen singda her har er jeg rimlig sikker på MÅ monteres rett på slangen

Det er et helt vanlig T-stykke med 1-veis ventil.

Den må monteres slik at den åpner når det går trykk fra turbo mot wastegate.

Her er bilde av de greiene jeg bruker:

Bilde071.jpg

Fint og meget praktisk montert i dashbord for justering under kjøring:

Bilde0873.jpg

Dette ble kjøpt på www.kimmit-sport.com hvis noen lurer.

Trengte litt ekstra slanger for å montere inne bilen bare.

Skrevet

Ser vi tenker på to forskjelig type ventiler ///MoePower. Den ventilen du tenker på slipper ut luft da trykkert kommer over et vist nivå. Den ventilen jeg tenker på sperrer da den kommer over et vist trykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...