RMstn Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 jeg så i en anen trå her at det var en som hadde samme klonke lyd i høyre bakdekk/del/sammahvadetheter:) da så jeg at jeg hadde noe som kan ligne på en sliten Yttre bærearmsforing. så hvor ligger den foringen? er det mye jobb/vanskelig å bytte, hvor kan jeg skaffe en slik foring og hvor mye vil det koste? har ikke så mye peiling, så det er finfint med dette forumet:) på Forhånd takk for hjelpen nokk en gang:)
BreitBau Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Den ligger bakerst i kanalen.. Yttre bærearmen er festet der, like foran bakdekket, med 3 skruer.. Av med de, og disse kan sitte som ett h***.. Så senker du bærearmen ned og da ser du foringa.. kan være ett helvette å bytte om du ikke har presse.. Disse foringene sitter godt.. Det beste er å kjøpe powerflexforinger.. Koster 3-400 kroner vil jeg tro.. De er stivere, lengre holdbarhet, og de er enklere å sette inn.. Men først må du få ut den gamle.. Jeg brukte skrutvinge og noen gamle rør.. Er litt kinkig.. Trangt er det også
ØyvindB Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 . kan være ett helvette å bytte om du ikke har presse.. Disse foringene sitter godt.. Det beste er å kjøpe powerflexforinger.. Koster 3-400 kroner vil jeg tro.. De er stivere, lengre holdbarhet, og de er enklere å sette inn.. Men først må du få ut den gamle.. Jeg brukte skrutvinge og noen gamle rør.. Er litt kinkig.. Trangt er det også Har du en trykkluftdrevet liten meiselmaskin så slår du dem ut på notime. Jeg brukte en slik som dette, 100kr fra biltema. Powerflex monterer du uten verktøy.
RMstn Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Skrevet Januar 4, 2008 kan denne foringa gjøre at bilen blir litt skjev? eller er det demperen som gjør det? bilen er litt lavere på høyre side.
Olelink Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 så lenge demperen ikke har låst seg helt og den ikke er for kort skal det ikke være demperen, kan være fjæra som har sunket sammen over lang tid/bruk eller i værste fall har knekt. Ta en nærmere titt og sammenlign hva som er brukt av deler på de to sidene og om du ser noe som skiller seg ut
Fliid Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Før du sier den er skeiv, husk og stå på en rett plass. Mål fra senter av felg og opp til hjulbue. Gjør dette på begge sider, parkeringsplass med ny asfalt eller fin og rett en er ett bra utgangspunkt. Om du finner ut at den faktisk er skeiv, så skjekk fjørene bak, om de er knekt. Sunket sammen er noe heller tvilsomt, dette er noe folk påstår jamex hadde tendenser til før i tiden (noen som sier at det er slik enda, men er så mye meninger atte). Om du ikke ser at den ene kan være knekt, j da gyver du deg løs på demperene og det enkleste er rett og slett og kryssbytte disse. Er så fort gjort at det er ikke så mye og lure på. Om du finner ut at " jøss, den andre siden er skeiv plutselig" ja, da har du funnet problemet, om det fortsatt ikke er løst, så ta en titt til på fjøra på "skade " siden, har nok oversett noe da
RMstn Skrevet Januar 4, 2008 Forfatter Skrevet Januar 4, 2008 oki. jeg hadde den oppe på bokk, og da så en kompis at demperen på den "mongoe" siden at demperen var litt sliten så regner med at jeg må skifte den. men er det skadelig om den er litt skjev? er det noen deler som tar skade av det liksom? eller kan jeg kjøre med det til jeg faktisk får råd til å kjøpe meg dempere og fikse mere på en gang? TUSEN TAKK for svarene!!
Olelink Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Hvis demperren er skeiv så har den nåkk vært helt ferdi en stund siden innmaten tydelig vis har tatt kvelden. Da den har tatt kvelden har demper sylindren måttet bøye seg til side for å kompensere for at den ikke har kunnet gå noe spes ned. Hvis det ikke kjennes ut som noen stor forandring kan du jo fortsette å kjøre sånn men det på eget ansvar. Ville selv byttet demper asap siden understell går direkte på personsikkerhet. Men vet jo selv av erfaring at penger ikke vokser på trær ( selv om de skulle gjort d )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå