Scirre Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Lurte på hvordan jeg bør demontere dashbordet, steg for steg? Noen som har gjort det som kunne lagd en kjapp liste ? Skal bytte varmeregister og litt div baki der.. Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 har akkuratt demontert på ein compact, sikkert ikkje heilt ulikt. Varmeregisteret treng du ikkje demontere dash for å få ut. Demonterer berre "deksel" under ratt. Så ser du varmeregisteret. Er ikkje vanskeleg å demnotere, tek berre tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2008 compact? e36 mener du? ja man SER varmeregisteret når man fjerner det dekselet, men tviler på at man får det ut der dessverre =( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 jeg skal også ut med daschen på min e30 nå snart. har noen noe gode tips takker jeg veldig mye. tror det er ganske stor forskjell på e30 og e36 compact Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Tipper det ikke er så stor forskjell fra E23, som jeg har hatt ute dashbordet på. Man må ut med midtkonsollen og dekslene under dashbordet, så er det bare å legge seg på rygg på gulvet med ei god lommelykt, så skal det være en del M6 muttere rundtomkring som må løsnes, så kan dashbordet løftes rett opp og ut. Evt må også ratt og de dekslene på A stolpene også bort for å få det løftet ut. Ellers så må jo blant annet diverse brytere og slikt kobles fra med kontakter på baksiden, og alle de plastrørene til varmeapparatet. Det er ikke så vanskelig, men det tar en del tid ja, veldig trangt enkelte steder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 takker for det moepower. det var noe gode tips for min del. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rovderacing Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Lenge sia ej he gjort det no, men skal vi sjå... Det er 2 stk skruer på kvar a stolpe.. ligg rett under dashen heilt ute på kvar side. Så er det vel en skru på ratt stammen og løsne hjerna og midkonsollen.. eg bruker å ta ut evntuell cd spiller, for å løsne dei 3 vaierane som styre speldja.. ellers så er det ¨løsne kabling..er ei stor 4kanta kontakt til høgre for rattstammen, men på mesteparten av e 30 har det blitt en del tjuvkoblinger, så en del mer må en rekne med.. Er et tips å ta vekk deksla på a stolpen, da desse ofte er festa i dashen.. Den bruka å sete litt, så litt forsiktig "rigling" Helst to som følger med. kan vere en bolt eller to alt etter hvilken utstyr som er på blen... Så er det bare å klipse av dekselt på varme apparatet, men det er bare 4 skruer bak dekslet på torpedo veggen så kan du ta vifta nn i coupen.. dette er veldig fort gjort, men du må da huske på å sjekke at pakninga er tett... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 nei nei nei... trenger ikke ta ut dashbordet... ta av dekselet under rattstammen så du ser registeret, så tar du av dekselet på torpedoveggen i motorrommet. det sitter fire 10mm muttere på innsiden som holder selve varmeapparatet som registeret sitter i, de tar du av så kan du dra varmeapparatet mot midtkonsollen, det blir litt knot men det går;) lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rovderacing Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 Har skifta registeret uten å løsna dashbordet, bare tatt ut midtkonsollen, men der er mye knot å sette det sammen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2008 1. fjern askebeger i midtarmlene bak 2. skru av 10mm mutter under der 3. dra hele midtarmlenet framover og dra hele greia av håndbrekket 4. skru av "90grader-skruer" helt framme på resten av midtkonsollen (en på hver side) 5. løft opp askebegeret og skru av den 10mm mutteren som sitter der. 6. skru av skruen som sitter helt til høyre og rett opp i "mynt/solbrille-hølet" (holder midtkonsollen fast til dash'en) Den er lei å komme til, men knot deg fram til det! Bruk 8mm fastnøkkel! 7. Dra midtkonsollen ut og over gearstanga. 8. Skruer/muttere for å løsne selve dash'en: -2 stk 10mm skruer ved venstre A-stolpe, samme ved høyre A-stolpe -1 stk Skru rett under rattstamme -3-4 skruer øverst i hanskerommet -Det sitter klips ytterst i begge ender av dash'en, som holder på plass pyntelistene på A-stolpene, disse må lirkes vekk fra listene så de er "løse". -Deretter er det bare å føle seg fram, og løsne på det som blir stramt av ledninger, samt vaierne til den saken du bestemmer hvor det skal blåse, de er klipset samt hektet innpå no plastikk. -Av med rattet -Da bør det gå ann å få vippa hele dash'en over rattstammen, noe som bør gi deg nok plass til å kose deg med varmeregisteret =) Skal legge til litt bilder etterhvert, samt mer forklaring så fort jeg finner ut resten selv hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2008 -Når du sitter med vifta og alt foran deg, må du i motorrommet og skru av dekselet foran vifta på torpedoveggen der. -Deretter er det 4 stk. 10mm muttere som må av. -Rist løs vifta og registeret og alt fra innsiden, pass på å koble fra en stor firkanta kobling på venstre side. -Når alt er ute er det bare å skru av de 4/5 skruene på siden av boksen, og dra ut elementet. Så er du halvveis takker forresten for all hjelp Gruer meg til å se hvor mange skruer og muttere jeg har igjen når jeg er ferdig. Men nå tar jeg kvelden tenker jeg =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DanH Skrevet Januar 3, 2008 Share Skrevet Januar 3, 2008 For "alle" de som skal gjøre dette, lag nå en DIY , med bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Januar 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2008 jep skal gjøre det =) har tatt bilder av det meste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet Januar 8, 2008 Share Skrevet Januar 8, 2008 det er flott scirre. du redder meg.hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå