Vmaxx Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Har begynt å få tikking fra motoren, kjøpte den i oktober og da tikket den ikke, begynte å tikke utpå vinteren og oftere jo lengre utpå.. Det høres ut som om det kommer fra under bilen, mest hørbar når jeg sitter i førersetet med døren oppe, høres ikke med døren igjen men vet jo at den er der Bilen har nylig skiftet olje på verksted (vet ikke hvilken olje de puttet i) så litt merkelig synes jeg, kan det være at det er kaldt ute? tikker jo om motoren er varm oxo. Har prøvd å høre i motorrommet hvor det kommer fra men der drukner lyden i annen musikk:) Den forsvinner når jeg gasser litt men kommer tilbake noen sekunder etter den kommer ned på tomgang igjen. Noen som vet hva dette kan være? Til opplysning er bilen en 95 520 som har godt 288 000, motoren og alt annet fungerer utmerket ellers..
Glenno Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Som du selv er inne på kan olje ha litt å si. Bilen hadde rulla over 280 t/km så noe kan jo ha blitt slitt også. Tenkte litt på vanos men den rasler mere enn tikker og kommer helst når bilen er varm uansett turtall. Kansje en god motorrens og dyserens kunne hjulpet?
e39530dt Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 er det lenge siden ventilene har blitt kontroll målt? kan være at det hjelper å justere de...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå