Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i lengre tid følt at bilen har ristet litt når jeg kjører. kan kjenne en svak vibrasjon i rattet. var ute å kjørte i dag. da det plutselig blei omtrent som om jeg hadde punktert/løst dekk. gikk rundt å sjekka. og fant ut at høyre fremdekk var litt ''riggalaust'' altså jeg kunne bende dekket innover hvis jeg dyttet mott det øverst. jeg jekket opp bilen men da kunne jeg ikke bende på det. fant ut at det er noe med demperen. akkurat der den går ned i den hylsa så lea det på seg. er dette en enkel ting å fikse? har nye dempere liggende. var forresten en som sa at gamle bmwer har et problem med at det kommer vann innn i demperen og når det fryser blir det en isklump som kan gi lignende oppførsel.

Skrevet

Er ingen mekaniker, og har heller ikke byttet dempere på e34. Men det sies at forran er mye enklere en bak. Siden du har drift på bakhjula

Skrevet

sitter 3 skruer i bunn under bærebroa, vist noe av disse skruene er løse så kan du jo prøve stramme disse, men når du først er i gang er det like greit bytte :) er litt vond å få inn igjenn, men det er ikke vanskeli :) enklere bytte bak faktisk på e 34, er bare en bolt i bunn, å 3 i toppen som du rekker bare du tar ut bakseteryggen ;)

Skrevet

okei. men ingen som har opplevd lignende problemer?

noen som vet hvaj eg kan få for et par nye dempere til forran? vurderer å kjøpe senkesett

Skrevet

billigere å kjøpe det billige senke settet med dempere på gsbildeler.no. dersom de har flere igjen av det da... prisen på det var ca 4000.

hadde en e-34, betalte litt i overkant av 1000 kroner pr demper fremme og bak. uorginale sachs dempere, men fungerer vel så fint, dersom du kun ska ha framme så er nok det billigst:

(pris eks fra en 520i)

fram: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 3&type=alt

bak: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 7&type=alt

det som er veldig vikti fremme er å rengjøre gjengene til fjærbenet (der som du fører ned og setter fast demperen) for dritt, å så smøre inn med greas, tre tjære, nova lube eller lignende, slik at gjengene går fint, da blir det mye lettere neste gang.

kan være et sant h..... å få åpnet denne første gangen, så vist du ikke har bestilt kan det også lønne seg å bestille den "kappen" eller mutteren som holder demperen, er den som er merket C :

http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 3&type=alt

""og fant ut at høyre fremdekk var litt ''riggalaust'' altså jeg kunne bende dekket innover hvis jeg dyttet mott det øverst""

det du sier her minner meg litt om hjullager, samme med det at rattet vibrerer litt, men dersom du har avbekreftet det så...

jeg hadde vann i to av mine dempere, vinter`n kom å bilen ble,,, huff, ja, forferdelig å kjøre, byttet demperene og det hjalp.

håper du finner ut av det :D

Mvh

Roy

EDIT: såg nettopp at du hadde dempere liggende :roll: beklager alt skriveriet #-o

Skrevet

ja er sånne sachs dempere jeg har liggende om jeg ikke husker helt. men vurderer å kjøpe tuv godkjent senkesett. det kosta 4-5000, som senka 35 forran og ingenting bak. men erk anksje dumt å koste på den såpass. nå som jeg har litt lyst å selge den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...