ChrZZ Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Hey hey! Noen her som har ERFARING med å skjære/kutte i carbonfiber? Har nemlig en diffusor som jeg skal lage hull til nederst til flere eksosrør, men jeg er redd for at kanskje den skal begynne å flise opp? Er det hele isåfall avhengig av hva slags verktøy eller tekning som blir brukt? Hvis så, peis på med erfaring!
Hawkon88 Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 er vel også slik at det kun fliser på ene siden du kutter? kommer også litt an på hva du kutter med. stikksag i polyester fliser, mens skjærebrenner (kødda..) vinkelkutter fliser ikke.. vet ikke hvordan det er i carbonfiber..
tinnsoldaten Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Teip og turtall på fin fres eller bor , husk å bruke maske og hansker , e noe dritt med carbon støv og fliser. Evt begyn med et lite bor og fres deg etterpå til du har nådd dimmen. Kan også sette på gummi gjennomføringer slik at bolten ikke gnager på carbonen. Lim på gummi der diffuseren kan gnage på karosseri, så slipper du sår. Carbonen er sykt hard å bore å slipe i , ha nytt bor og ikke press for mye. Lykke til
D.Toft Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 jeg tapet der jeg skulle skjære, merket hvor midt på tapen, brukte luftsag til å skjære med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå