Gå til innhold

Skal begynne TurboProsjekt, dvs spm.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. noen som vet kor mye man burde drei av stemplan på en c20ne for og konverter tel turbo.?

noen andre gode tips for ombygging av turbo i en c20ne?

takker for svar :):D

Skrevet

hihi..venta på det.. er ikke en bmw..

nermere sagt opel...

men siden bmw har laget noen noen motorer til opel, tok jeg sjangsen på og snike inn dette her. ;)

bare i tilfelle noen har gode tips :)

Skrevet

Er vel den 2.0ltr sohc motoren på 115hk?!?

Hvor mye er komp forholdet da? Skal du ha lavt trykk er det ikkje sikkert at du behøver å dreie av stempela.

Du må jo opplyse om hvilken effekt du er ute etter,trykk du skal ha,eventuellt oppsett av sprut/tenning(denne motoren har ikkje bankesensor!!) osv osv....

Skrevet

2,0 ohc.. skal kjøre orginal sprut,kansje dyser og bensintrykkregulator.

er en ganske så stor turbo. vil sansynligvis ikke ha fult ladetrykk før 3500-4000rpm.

hk antallet er ikke nøye..disse motorene har oktanvelger, har hørt at vis eg snur denne kan eg få tenninga grei.?

Skrevet

Kjenner ikkje til det med oktanvelger,hadde en C20XE(trur eg..) engang.. Ekstra dyser og bensintr.reg.? Antar du skal montere større pumpe også da ellers blir det fort lean burn! Og går du inn på org rail med xtradyser kan det bli ekstra varme i bensinen (økt trykk,liten innvendig dia.)som går utover oktan. Mangen som fyrer opp med stor kompresjon/trykk,men mister effekten pga retardert tenning. Du må jo finne ut hvilken kompr du skal ha ,samt mål på bor/slag/forbr.kammer......

Sohc=single overhead cam ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...