opasb Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Hei. noen som vet kor mye man burde drei av stemplan på en c20ne for og konverter tel turbo.? noen andre gode tips for ombygging av turbo i en c20ne? takker for svar
bmwj Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 c20ne? Hvilken bil er det du skal turbokonvertere egentli?
opasb Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 hihi..venta på det.. er ikke en bmw.. nermere sagt opel... men siden bmw har laget noen noen motorer til opel, tok jeg sjangsen på og snike inn dette her. bare i tilfelle noen har gode tips
E36Cab1 Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Er vel den 2.0ltr sohc motoren på 115hk?!? Hvor mye er komp forholdet da? Skal du ha lavt trykk er det ikkje sikkert at du behøver å dreie av stempela. Du må jo opplyse om hvilken effekt du er ute etter,trykk du skal ha,eventuellt oppsett av sprut/tenning(denne motoren har ikkje bankesensor!!) osv osv....
opasb Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 2,0 ohc.. skal kjøre orginal sprut,kansje dyser og bensintrykkregulator. er en ganske så stor turbo. vil sansynligvis ikke ha fult ladetrykk før 3500-4000rpm. hk antallet er ikke nøye..disse motorene har oktanvelger, har hørt at vis eg snur denne kan eg få tenninga grei.?
E36Cab1 Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Kjenner ikkje til det med oktanvelger,hadde en C20XE(trur eg..) engang.. Ekstra dyser og bensintr.reg.? Antar du skal montere større pumpe også da ellers blir det fort lean burn! Og går du inn på org rail med xtradyser kan det bli ekstra varme i bensinen (økt trykk,liten innvendig dia.)som går utover oktan. Mangen som fyrer opp med stor kompresjon/trykk,men mister effekten pga retardert tenning. Du må jo finne ut hvilken kompr du skal ha ,samt mål på bor/slag/forbr.kammer...... Sohc=single overhead cam
opasb Skrevet Januar 5, 2008 Forfatter Skrevet Januar 5, 2008 ja vi får se. første turboprosjekt.. prøve seg litt fram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå