Firefighter Skrevet Januar 5, 2008 Share Skrevet Januar 5, 2008 Kjører en BMW 523IA hvor det merkes en "durelyd" i fra ca 60 km/t og opp til 80 km/t for så og forsvinne. Hadde det vært hjullager som var defekt ville det vel ha merkes over hele linja...??? Lyden merkes under forholdsvis lett belastning....det står nye piggfrie dekk på bilen og jeg har lurt påom disse kan lage denne lyden.....noen som har en formening om hva lyden kan komme av..... Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Januar 6, 2008 Share Skrevet Januar 6, 2008 leiet på drivaksel? har du avbalansert felgene? evt rengjort flaterne på bremser / felger. der skal ikke mange sandkorn til føre avbalanseringen blir helt feil bare et par ideer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 6, 2008 Share Skrevet Januar 6, 2008 Jeg har akkurat samme problemet. Har ikke tid til å drive å feilsøke så mye for tiden grunnet jobb så om du finner det ut del gjerne med folket;) Jeg lurer på om en defekt hardy-kobling kan lage samme symptomene? Låner tråden din litt jeg. Kan hende du har det samme men for min del så vibrerer det kraftig ved gasspådrag mellom 60-80km\t, men med en gang jeg slipper gassen så slutter det å vibrere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kbteknik Skrevet Januar 6, 2008 Share Skrevet Januar 6, 2008 hvis hardy koplingen er veldig dårlig, merkes det ved gaspådrag, det ser du på den med en gang, da er den veldig sprekt og løs.. men ofte fortsetter duringen hele veien op og ved høy fart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 6, 2008 Share Skrevet Januar 6, 2008 duringa gir seg mellom 90-140km\t:P etter 140km\t så merker jeg litt antydning men det kan jo være flere ting som spiller en rolle i slik hastighet..er ikke ofte jeg er oppe i de hastighetene så om det durer litt der er ikke så farlig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2008 Var en som nevnte drivaksel her.....har hørt at det kan være problem med drivakselen på disse bilene.....det kan oppstå kast og derav riste/dure.......vel uansett bilen skal til sjekk på onsdag så får vi se om de finner ut noe. Han på verkstedet som virker å ha god peiling på BMW mente at du kan få en slik lyd fra girkassen om olja er dårlig.....han hadde skiftet på en 320 IA der lyden forsvant etterpå......tja....ikke godt å si.....irriterende er det uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 6, 2008 Share Skrevet Januar 6, 2008 det er veldig irriterende, det høres jo ut som bilen skal gå i oppløsning si fra hva de finner ut da? skal prøve å komme meg under bilen en av de nærmeste dagene å sjekke hva det kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2008 skal hyle ut om de finner ut noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 6, 2008 Share Skrevet Januar 6, 2008 Kjempegreier;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fosland Skrevet Januar 6, 2008 Share Skrevet Januar 6, 2008 Sliter med samme problemet på min. min durer fra 60-80 km/t. Har allerede fått beskjed om at hardykoblinga mi er dårlig. så får se om dette gjør utslaget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 6, 2008 Share Skrevet Januar 6, 2008 Hardykoblinga var det første jeg tenkte på siden det kom når jeg var borti gassen, blir jo rotasjonskraft når girkassen skal vri akslingen slik at diffen får rotert hjulene. Nei, kanskje jeg skal montere den "nye" jeg har liggende Jeg har fått det for meg at bilen går dårligere også etter at den ristinga kom så det har kanskje en sammenheng.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Januar 9, 2008 Share Skrevet Januar 9, 2008 Da har jeg vært under bilen, og det jeg fant var vel ikke uventet.. Hardykoblinga var så si i oppløsning + at en bolt manglet på mellomakslingen inn til hardykoblinga. Ikke akkurat rart at det rister som et helvete når man nærmer seg 60km\t. Har du funnet ut hva som var feilen hos deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oike Skrevet Januar 9, 2008 Share Skrevet Januar 9, 2008 Den maler vel bare.. Kanskje du kjørte over en katt elno? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Firefighter Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2008 jepp...da har jeg hatt bilen inne for montering av hengerfeste og til en liten sjekk....slitt hjullager fremme som lagde durelyden....dette skiftet jeg selv...(den sørens styrekula satt som pokker) må vel skifte på begge sider da de pleier å gå samtidig.....godt du fant ut av det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå