Kåre Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Hei. Jeg har et par spørsmål om girkasse. Så det jeg lurte på var om hvordan det er å skifte fra SMG girkasse på E36 M3 til manuell girkasse. Bilen er 1998 modell med 3.2litern. Hvordan funker det med det elektriske, for nå er det jo bilen som girer "selv". Noen som har god peil på dette og kunne forklart meg det litt? Også sies det jo at BMW M kassene er utrolig sterke. Hvor sterke snakker man om da i HK før man må skifte? 600hk+? Hva heter motor koden på BMW M3 3.2 liter fra 1998? Er det: S50 B32
dunderdo Skrevet Januar 5, 2008 Skrevet Januar 5, 2008 Hvordan det er å bytte kasse vet jeg ikke... Men jeg vet at zf-kassene tåler ganske mye.. MEN det er ikke hk som dreper kassene.. det er NM. -Gateslicks -clutch som er av type av\på -Røske gearing -gearing på 7500rpm -Riv start..... Hvis du unngår desse tingene holder kassene utrolig godt
Olelink Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Kassene i 3,2 litern ble jo oppgradert fra 3,0 litern så den tåler mye juling, men alt holder jo etter hvordan man kjører, de tåler å kjøres hard men ikke feil hvis du skjønner hva jeg mener. Gjelder vel for alle kasser. Aut.kassa i min 325iA tåler mye den men en tdligere eier tok livet av den med og gi bånn i nøytral før han satte den i gir....da ble d overhaling for og si det sånn. Er S50B32 ja Mener og ha hørt det er samme innmat i smg kassa som i manuell kassa SMG kassa heter S6S 420G - TBAC Manuel kassa heter S6S 420G - TBAB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå