Gå til innhold

adapter for DVD i biler med TV modul.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har TV modul i bilen og ønsker å kunne koble til en DVD spiller på denne. Dersom jeg skal gjøre dette ved å bruke orginale BMW deler koster dette en hel formue.

Jeg har sjekket litt på ebay og ser at de der selger en del forskjellige løsninger for å få dette til. Tenker hovedsaklig på den løsningen med å koble til noen kabler i orginalplugg bak på TV modulen (dersom jeg har forstått dette riktig). Se link under for detaljer:

http://cgi.ebay.de/DVD-Player-fuer-BMW-E38-E39-E46-X5-X3-Z4-mit-TV_W0QQitemZ320203715937QQihZ011QQcategoryZ76083QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Er det noen som har testet dette og har erfaringer å dele, fungerer dette greit?

Setter også stor pris om det er noen som kan gi meg mer informasjon om den pluggen som benyttes, er på jakt etter koblingsskjema/detaljer for å se om dette kan fikses like enkelt ved å selv lage en løsning på dette.

På forhånd takk for svar på dette... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har TV modul i bilen og ønsker å kunne koble til en DVD spiller på denne. Dersom jeg skal gjøre dette ved å bruke orginale BMW deler koster dette en hel formue.

Jeg har sjekket litt på ebay og ser at de der selger en del forskjellige løsninger for å få dette til. Tenker hovedsaklig på den løsningen med å koble til noen kabler i orginalplugg bak på TV modulen (dersom jeg har forstått dette riktig). Se link under for detaljer:

http://cgi.ebay.de/DVD-Player-fuer-BMW-E38-E39-E46-X5-X3-Z4-mit-TV_W0QQitemZ320203715937QQihZ011QQcategoryZ76083QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Er det noen som har testet dette og har erfaringer å dele, fungerer dette greit?

Setter også stor pris om det er noen som kan gi meg mer informasjon om den pluggen som benyttes, er på jakt etter koblingsskjema/detaljer for å se om dette kan fikses like enkelt ved å selv lage en løsning på dette.

På forhånd takk for svar på dette... :D

Send meg en mail, så skal vi nok fikse dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøver videre med dette temaet:

Jeg har nå sjekket en del på internet og funnet en del informasjon om orginal TV & Videomodul som er montert i blant annet min X5.

Ref. til denne linken: http://www.acb.no/pdf/1251.pdf

Her vises det hvordan man kan koble til en DVD kilde ved å benytte "adapter" av denne typen:

l21ii0wjpjsg85kbmtg4_thumb.jpg

Problemet jeg har er at etter å ha sjekket den hvite pluggen som dette skal kobles til så ser jeg at det allerede er koblet til en masse ledninger fra det originale ledningsnettet, skal disse fjernes for deretter å koble til kablene fra "adapter"?

Evt. er det noen som vet hva disse orginal kablene er koblet til.

Her er detaljer som viser info om pluggene på videomodulen:

BMW-TV-Tuner.gif

Følgende punkter på den hvite kontakten er det koblet til kabler på i min bil i dag, og det jeg ønsker å finne ut er hva disse er koblet til:

Pkt: 1-2, 4-11, 15-18 (Ledige: 3, 12, 13 & 14)

Her er bilder som viser dette:

hcvtmr3zz5mxbuijn6tz.jpg

1oib5689kjvcmhj2cggp.jpg

(Jeg regner med at dette ikke er unikt for X5, men at dette også er gjeldende for andre BMW'er med original 16:9 monitor og TV installert..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å prøve å ta ut de ledningene som er i pluggen og koble inn de nye fra adapteret. Så ser du jo fort om dette fungerer.

Skal jo ikke være noe inn på disse så lenge du ikke har andre ting tilkoblet.

Vet at noen av X5 har AV inngang nedert på midt consollen bak.

Mulig det er derfor du har så mange ledere i pluggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken produksjonsdato har bilen din?

Før eller etter 03.2002?

I henhold til bilens VIN nummer (Understellsnummer) og ved å bruke BMW VIN Decoder på denne siden, http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi, får jeg info om at produksjonsmåneden for min bil er 07/2002.

PS:

Ref. til bildet under og de 2 pluggene som er vist der, ref. 2 stk 3,5mm plugger merket med [AV IN & OUT]

6oxhyxzmn78jmlg6vl0y.jpg

Tar jeg helt feil dersom jeg mener at disse pluggene er koblet til i den kontakten ve å benytte følgende punkter (ref. hvit kontakt spesifisert i innlegg over):

AV IN: 4+5 (Audio In) & 6+15 (Video In)

AV OUT: pkt. 1+10 (Audio out) & 2+11 (Video Out)

Er det noen som kan bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...