Skimmy Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 skal koble air fuel måler på min e30, det er en 325 turbo motor. på lambdaen er det 2 hvite. 1 grå, 1 svart kabel. hvordan av disse er signal kabeln?
Larsen Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 En det en vanlig lambda sonde du har kjøpt? Kan ihvertfall si deg at tynne kabler er signalene kablene (et par) og de tykke er til varme elementet (et par). Hvis du måler motstanden til signalkablene så skal den ene være jordet mot godset til lambdasonden
Skimmy Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 er en orginal til bmw 325ix bosch. trenger jeg å koble til pluss å minus når jeg bare skal ha signal? er ikke lambdasond orginalt på min motor. takk for svar.
Larsen Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 er en orginal til bmw 325ix bosch.trenger jeg å koble til pluss å minus når jeg bare skal ha signal? er ikke lambdasond orginalt på min motor. takk for svar. Nei du trenger ikke å koble på varme. Varmen skal også egentlig styres av en reguleringskrets så det beste er nok for din del å ikke koble på. Den brukes for at lambda sonden skal bli fortere varm slik at den fungere kjappere. For din del så vil du merke at lambdasonde ikke gir noe signal før bilen er blitt varm. En slik lambdasonde er temmelig unyttig for alt annet enn å lære om motorer da. Du vil ikke kunne lese av blandingsforhold med en slik lambdasonde. Da må du isåfall kjøpe bredbåndslambda.
Skimmy Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 hm, okei, viste ikke at d ikke gikk ant å bruke en orginal lambda, sto det i instruksjonan til målern, va bære å kobbel på signal kabeln til lambdasonden, hvor får jeg kjøpt bredbåndslambda da?
Larsen Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 hm, okei, viste ikke at d ikke gikk ant å bruke en orginal lambda, sto det i instruksjonan til målern, va bære å kobbel på signal kabeln til lambdasonden, hvor får jeg kjøpt bredbåndslambda da? Regner med at det går fint å bruke vanlig lambda sonde for deg, men det eneste du vil kunne lese ut av den er om blandingen er over eller under 14.7 (et tall tilpasset katalysatoren) en bredbåndslambda kan gi presis tall om blandingsforholdet som jeg regner med er det du er ute etter siden du har ettermontert turbo!? Jeg har selv brukt en kit fra denne produsenten som var meget bra, men det fins flere andre også http://www.innovatemotorsports.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå