azemat Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Bilen oppfører seg litt merkelig. Nåla på turtellern driver og beveger seg opp og ned når bilen står på tomgang, noen ganger dør motoren ut også. Den starter og går som vanlig, er bare når man har kjørt en stund og har blitt varm at den begynner å kødde på tomgang. Nettop kjøpt bilen for en måned siden så vet ikke hva som har blitt byttet tidligere osv.. Bare å komme med forslag til mulige årsaker, haster litt!
Rayman Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 har samma problemet på min, at den jager på tomgang og dør av til slutt, får se om noen har noen forslag her
azemat Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 Noe måte man kan teste ut dette foruten å kjøpe nytt og prøve? Og forresten så istad at luftfilteret var litt skittent og må byttes ganske snart, kan de ha noe å si?
Rayman Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 jeg peiker mot luftmengde måleren jeg og har iallefall sjekket alt annet det kan være som: ny lambda, tomgangsregulator, gass spjeld sensor noen som sier det kunne være kamsensoren, men utelukker den tror heller det er noe med lmm har en anelse om det er samlet seg dritt på glødetråden etter jeg monterte eit konisk luftfilter. Noen måte å rense glødetråden på?
Jaws Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 hallo, har du funnet ut av problemet ditt?? du kan jo også prøve og rense tomgangsregulatoren din. skru den ut og bruk startgass til og rense med..
jensemann23 Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 jeg hadde nøyaktig same problem med min 318i m40 motor. Det var gasspjeldsensoren som var ødelagt. Får ikke så store variasjoner pga Lambda.. Ps. det er ikke glødetråd i 318i LMM, hvertfall ikke på m40. Det er en liten luke som åpner seg mer og mer etter høyere luftforbruk
Schnellfahren Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 hallo, har du funnet ut av problemet ditt?? du kan jo også prøve og rense tomgangsregulatoren din.skru den ut og bruk startgass til og rense med.. Godt tips, var dette som var feilen på min forrige bil en gang i tiden. Tar deg ca 10 minutter, verdt å prøve tidlig i feilsøkingsfasen
Platti Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 Hadde noe av det samme problemet, men da jaget den hele tiden på tomgang, og til slutt døde den. Da var problemet lambdasonden. Men siden din bare er slik når den er varm så vil jeg nok tro det er noe annet enn lambdasonden
jensemann23 Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 setter en stooor knapp på gasspjeld potensiometeret. Eller LMM. Prøv følgende : Plugg ut pluggen på LMM når motoren oppfører seg rart. Hvis den blir bedre da, er det LMM som er gåen. Hvis den blir enda verre og stopper helt, er det sannsynligvis Gasspjeldpot.
azemat Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 Skal prøve ut det dere foreslår.. Det som er litt dritt er at den gjør det bare en gang i blandt, idag har den oppført seg som den skal.. Men får vel bare vente til det går til helvete igjen da, så kan jeg prøve ut litt mer og komme tilbake med litt mer å si.. Men hvor ligger gasspjeldsensoren? Skal også prøve det med tomgangsregulatoren, det er bare å ta den ut og spraye på og tørke av eller?
jensemann23 Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 gasspjeldsensoren sitter under spjeldhuset på innsuget. Akkurat det samme var det med min, den gikk bare dårlig noen dager, kunne gå helt fint i flere dager, og så begynte fuskingen. Brukte også 1,3 på mila..
Dirty Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 skjekk får falsk luft, Gjør tomgangsregulatoren ren, bruker den mye bensin?( lambda kan være defekt) gassspjeldsensoren kan være gåen. Lmm kan også være gåen, men det tviler jeg litt på. da ville du merket at den blir skikkelig dau. modell er bilen ? har du m40 maskin så kan det vel faktisk og være at kammen er så slitt, da vil den stå å jage, klarer du å dra den til turtallsperra ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå