klubba Skrevet Januar 6, 2008 Forfatter Skrevet Januar 6, 2008 er det noen som vet om det er samme motor i en ix å en med bakhjulstrekk å kor mye au forstillinga som må byttes for å få bakhjulstrekk på en e30 ix .gearkasse e dem lik på begge
opt Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Forskjellig bunnpanne pga 4trekken. Diffen er også forskjellig. Innpresset er ikke det samme heller. Personlig vil jeg anbefale deg å selge den og så kjøpe en vanlig 325 i stedet. Mange som vil ha en slik tenker jeg.
Balltre Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 ix har en annen blokk med et annet oljekretsløp hvor oljetrykksventilen er innebygd i oljepumpen. Den har hull for oljepinne i bakkant, motorfestene er festet med M10 bolter istedet for M8. Dessuten har den en annen oljepumpe som går motsatt vei av de andre med tilhørende drev og naturligvis en annen bunnpanne. Hvis du ikke vil bygge om blokken (dvs. gjenge opp hullet for ventilen og finne en overgang derfra til oljekanalen) kan du forsøke å korte inn oljesilen, borre opp de vanlige M20 motorfestene, borre opp hull for oljepinnen og bruke vanlig bunnpanne (det kan man omgå hvis E34 bunnpanne passer i E30).
thorbis Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 traversen og stabstag er vel også forskjelling på ix kontra vanlig. ville nok heller solgt ix og handla en vanlig en ja. sparer deg for mye arbe og hodebry. mangen som vil ha 4x4 nå som det kom så my snø her på østlandet hverfall hehe. mvh thorbjørn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå