Gå til innhold

Hjelp bilen går ikke som den skal. e34 520, M50B20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 520i med m50b20 motoren går ikke som den skal om dagen. Det begynnte når bilen sto på tomgang på lørdag kveld da stoppet den plutselig. Fikk startet den igjen, men den gikk ureint og dro dårlig. Symptomene tilsa kondens. Så stoppet den igjen og da fikk jeg ikke start på den. Etter å ha ventet i nesten 10 min prøvde jeg igjen, og da gikk den plutselig normalt. Kjørte da i ca. 20 min før den plutselig stoppet uten forvarsel. Fylte på kondensfjerner, ventet litt hos en kompis, og dro hjem. På den turen (ca 10 min) gikk den normalt igjen. Så lot jeg bilen stå frem til i dag tidlig (Mandag) da jeg skulle på jobb. Det gikk helt fint til jeg var nesten på jobb. Da begynnte den å gå ureint og dro dårlig igjen. Gikk bra ca 15 min før den begynnte å gå dårlig. Det samme skjedde hjem fra jobb i dag. Prøvde med litt mer kondensfjerner, men det hjalp ikke. Virker som dette skjer når bilen begynner å bli skikkelig god og varm.

Er det noen som vet hva dette kan være? Har planer om å sette bilen for salg snart, så hadde vært greit å fått ordna dette fortest mulig..

Skrevet

eller veiv sensor føler det hadde jeg problemer med. bare tok ut den gamle å tørka den rein. har kjørt 300mil etter det å bilen har aldri spoppa siden..

Skrevet

er det en stor jobb å fikse kamsensor, eller veivsensor?

Hvordan sjekker jeg, og gjør jeg dette?

Er det bare å ta turen til bmw så tar de diagnose hvis du spør eller må man bestille time?

Er det noen private her som har utstyr til å ta diagnose?

(På østlandet, helst Akershus området)

Skrevet

bare å bestille en time tenker jeg.. har ikke noe kjenskap til kamføler, men veivsensor føler tok 5min å plukke ut å tørke av, men når jeg tok diagnose på min fant di ikke feilen med engang di måtte kjøre bilen varm først, å så kjøre diagnose.. jeg bruker bare motor technik på kjørbekk i skien, de er veldig behjelplige. der var det bare å komme innom, var jo selvfølgeli litt ventetid men de er kjappe.. lykke til

Skrevet
bare å bestille en time tenker jeg.. har ikke noe kjenskap til kamføler, men veivsensor føler tok 5min å plukke ut å tørke av, men når jeg tok diagnose på min fant di ikke feilen med engang di måtte kjøre bilen varm først, å så kjøre diagnose.. jeg bruker bare motor technik på kjørbekk i skien, de er veldig behjelplige. der var det bare å komme innom, var jo selvfølgeli litt ventetid men de er kjappe.. lykke til

5 min å plukke ut og tørke av veivsensoren sier du, men kan du eller noen andre her inne forklare meg hvordan jeg gjør dette og hvor jeg finner den???

Har ordna time på BMW men de hadde ikke mulighet før i neste uke, vil gjerne ha det i orden fortest mulig og da er det jo greit å prøve det man kan klare selv først synes jeg hvertfall.. (Uten for store utgifter) :roll:

Skrevet

Da har problemet løst seg. Etter å ha prøvd å se på dette selv uten at det hjalp var det bare å ta turen til Autozentrum gardermoen. Der tok de diagnose og fant ut at det var elektronisk feil med veivsensor og noe elektronisk på ventil 3 og 4, så de nullstilte dette for meg og motoren er igjen i TOPP stand...

TAKK for all hjelp!

Skrevet

skal til Schmiedmann i skien idag og fikse endel ting på bilen + de skal sjekke hvorfor bilen kun går på 5 sylindere....

får nesten håpe d er samme problemet som med deg. sensor el noe elektronisk.

og ikke toppakningen eller at jeg må bytte motor.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...