andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 skulle ta hjulstillingskontroll men verkstedet sa jeg måtte heve bilen bak først da de ikke hadde målene får så lav bil. de ba meg bestille orginale fjærer bak og så bestille ny time. dette va furubakken på bekkestua. stemmer dette at bilen kan bli for lav. eller følger de bare bmw sine mål.(at bmw ikke godkjenner slike lave biler) må jeg heve eller kan jeg prøve på ett annet verksted.
fosland Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 dette har eg også fått beskjed om, men da stilte de stillingen så nært som det var mulig å få det med senkesettet montert.
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 ok. så kan høre med ett annet verksted altså. om d lar seg gjøre uten å heve.
krb16 Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 Dra til et annet verksted med bilen å hør om kontroll, har fått den samme beskjeden som deg hos noen verksteder før og de kan ikke ta kontroll fordi måleinstumentene deres er for gamle, prøv på et annet verksted hvor de har nye instrumenter som tar biler som er senket. Syntes det er dårlig av verksted å si at du skal sette på de gamle fjærene, eller å si at de skal "stille så nært de klarer etter boka" når sannheten er at instrumentene deres er utadert. Mvh
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 og dette va ett bmw verksted. virka som om de ikke ville skru på en sååååå gammal bmw (94 mod) sto bare nye glis der...... og de senkes vel ikke så mye som dissa gamle goe... hehe
xibriz Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 enig med krb16, finn ett verksted med bedre instrumenter Der jeg bruker å ta hjulstillingskontroll (ikke at det skjer så ofte) var det aldri noen problem med 60/40 senking.
ADHD POWER Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 virka som om de ikke ville skru på en sååååå gammal bmw (94 mod) sto bare nye glis der...... og de senkes vel ikke så mye som dissa gamle goe... hehe jeg har hatt min bil der flere ganger å den er 89 mod... så dem har nok ikke noe frykt for gamle biler
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 eg bare tulla med d. men har hatt bilen på mangen forskjellige verksteder. og dissa virka som de med minst kunnskap. de skulle finne ut korfor bilen min kun gikk på 5 sylindere oxo. de tok en diagnosetest og sa de TRODDE d var coilen som var gåen. sa eg var byta den og tennpluggene.og tatt en komptest der eg fant ut den ene bare var ca 2 bar. og de andre ca 12. han virka litt irr då. spurte om de ikke skulle sjekke mer ke feilen kunne være. nei da kunne ikke de hjelpe meg. og så kunne han ikke ta hjulstillingskontrollen heller. og heller ikke bytte ett endeledd som han påsto var feil (den jeg hadde med) men den har eg montert en annen plass. så virka useriøse
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 de skulle oxo ha 3500 for å fikse en bensinlekasje. fikk pris en annen plass på 800. hurra for furubakken
øystein andre Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 Litt OT; men prisen er? tror det er en standar pris på 1500 ca for hjulstillingskontroll hadde en merce 124 på kontroll for ei stund sia, den var så lav att dem brukte hele dagen på justere, kosta meg 1500 kroner i allefall ikke det att jeg så noen beine vinkler da bilen kom ut igjenn, men godkjening på bt skulle ikke være noen problem
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Skrevet Januar 7, 2008 de ville ha 2000 pluss ekstra viss de måtte justere sa de. på hjulstillingskontrollen
xibriz Skrevet Januar 7, 2008 Skrevet Januar 7, 2008 Det hørtes sinnsykt ut Jeg betalte 1400,- på verkstedet i byen (tromsø) med best utstyr. Finn deg ett annet sted
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå