andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 kan vanosen gjøre slik at bilen kun går på 5 sylindere? er det ett dyrt prosjekt å bytte? pris ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Tviler veldig sterkt på att Vanosen får en bil til å gå på 5 sylindre, den forandrer åpne og lukke tider til innsugs eller / og eksos ventilene noen få grader. En annen ting som får en BMW motor til å gå på 5 syl er coilene, vanlig feil att en eller flere coiler bryter sammen, sjekk de enkelt med en tennings lampe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 så d er ikke vanosen. coilene og tennpluggene er sjekket og testet med andre. så de var ok. men kompen i nr 4 (fra lyktene) var bare 2bar. de andre ca 12. så feilen kan være?????????????? pakningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Høres ut som du har ett stempelring eller paknings problem. Ta av toppen så finner du nok noe galt, skal ikke være så lav komp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 ja må nok av med toppen ja. skal ha den på verksted 15. er d dyrt å bytte stempelring el pakning? viss ett verksted skal gjøre d. er ikke toppakningen. d fikk eg bekrefta på ett bmwverksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 ja må nok av med toppen ja.skal ha den på verksted 15. er d dyrt å bytte stempelring el pakning? viss ett verksted skal gjøre d. er ikke toppakningen. d fikk eg bekrefta på ett bmwverksted. Du må nesten spørre verkstedet om dette, men jeg vil nesten tro att det blir billigere å skifte motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 skifte motor. en kamerat som nevte d oxo. har sjekket litt der. billigste jeg får er 14000 med motor og arbeid. er d altså en bedre løsning? hmmmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 ved lav komp,kan d være ett sensorproblem eller må d være mekanisk/pakning..... er ikke coil/tennplugg/ledninger eller hjerne da dette er sjekket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 7, 2008 Share Skrevet Januar 7, 2008 Lav komp er ett mekanisk problem, kan likså godt være en dårlig ventil som stempel ring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Januar 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2008 og viss det er en av disse tinga så svarer d seg å bytte motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Januar 8, 2008 Share Skrevet Januar 8, 2008 dette må du nesten spørre verkstedet om. hvis reperasjon blir noe særlig over 15000kr så hadde jeg byttet motor i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OKSE Skrevet Januar 9, 2008 Share Skrevet Januar 9, 2008 Ta ein lekkasjetest så finner ein ut kvar lekkasjen er, innsugsventil, eksosventil, stempelringer.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå