pbk Skrevet Januar 8, 2008 Skrevet Januar 8, 2008 Jeg skal ha nye sommerdekk (225/45/17), og vurderer Conti SportContact, men hva er egentlig forskjellene på de uten nummer og de som heter 2 og 3? Jeg ser at mønsteret er forskjellig, men lurer på om det er større forskjeller ang. sporing, grep, slitasje osv? Prisene er omtrent de samme, og jeg finner ikke noen gode tester som kan gi meg svar. Noen med erfaring?
pbk Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Skrevet Januar 9, 2008 Ingen som har kjørt med ett eller flere av disse dekkene?
xibriz Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Jeg kan anbefale Continental ContiVikingContact 3, men det er jo vinterdekk Men jeg har en pervers ide... spør en dekkforhandler
Kjell Z3 Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Forskjellen mellom de må du spørre noen andre om. Men jeg har SportContact2 på Z3, er veldig fornøyd. Da jeg byttet fra Goodrich som stod på bilen da jeg kjøpte den og over til SportContact2 ble det en helt ny bil, MYE mindre sporing og støy samtidig som de har veldig god styrerespons, jeg har 225/45/17 foran og 245/40/17 bak. Jeg hadde også samme dekk på E34 535, men da 225/50/16, også da var jeg kjempefornøyd.
opt Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Dra på Megahjul og kjøp deg Kumho KU31. På felg for ca 4 lapper. Relativt like dekk.
pbk Skrevet Januar 9, 2008 Forfatter Skrevet Januar 9, 2008 Takk for svar. spør en dekkforhandler Er ikke sikker på om de alltid er like mye å stole på. Er en modell på vei ut er det nok en god sjanse for at det er den jeg blir anbefalt. Det jeg var ute etter er folk som har kjørt biler lik(nende) min med de forskjellige dekkene og hadde personlige erfaringer.
B m w 5 2 5 i Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Er ikke 1 den første versjonen, 2 den neste og 3 den nyeste? Er vel samme opplegget på vinterdekkene.. Uansett, kjøp dekkene på nettet hos dekkonline.com. Du får helt ferske dekk (se DOT kode), de koster halvparten av det dekkforhandlerne skal ha, og det er fri frakt..
2001e46coupe Skrevet Januar 9, 2008 Skrevet Januar 9, 2008 Har kjørt en e46 cab med contact3 og må si de var MEGET tilfredstillende, lite støy null sporing og meget godt feste på vått og tørt, dette er i 19" husker ikke bredde.
pbk Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 kjøp dekkene på nettet hos dekkonline.com. Var det jeg hadde tenkt, ja.
BRIO Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Er ikke 1 den første versjonen, 2 den neste og 3 den nyeste? Er vel samme opplegget på vinterdekkene.. Det er det jeg trodde også. Jeg kjører SportContact3, og er veldig fornøyd med dekkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå