Gå til innhold

Sommerdekk: Conti SportContact 1, 2 eller 3?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha nye sommerdekk (225/45/17), og vurderer Conti SportContact, men hva er egentlig forskjellene på de uten nummer og de som heter 2 og 3? Jeg ser at mønsteret er forskjellig, men lurer på om det er større forskjeller ang. sporing, grep, slitasje osv?

Prisene er omtrent de samme, og jeg finner ikke noen gode tester som kan gi meg svar.

Noen med erfaring?

Skrevet

Forskjellen mellom de må du spørre noen andre om. Men jeg har SportContact2 på Z3, er veldig fornøyd. Da jeg byttet fra Goodrich som stod på bilen da jeg kjøpte den og over til SportContact2 ble det en helt ny bil, MYE mindre sporing og støy samtidig som de har veldig god styrerespons, jeg har 225/45/17 foran og 245/40/17 bak. Jeg hadde også samme dekk på E34 535, men da 225/50/16, også da var jeg kjempefornøyd.

Skrevet

Takk for svar.

spør en dekkforhandler :twisted:

Er ikke sikker på om de alltid er like mye å stole på. Er en modell på vei ut er det nok en god sjanse for at det er den jeg blir anbefalt. Det jeg var ute etter er folk som har kjørt biler lik(nende) min med de forskjellige dekkene og hadde personlige erfaringer.

Skrevet

Er ikke 1 den første versjonen, 2 den neste og 3 den nyeste? Er vel samme opplegget på vinterdekkene..

Uansett, kjøp dekkene på nettet hos dekkonline.com. Du får helt ferske dekk (se DOT kode), de koster halvparten av det dekkforhandlerne skal ha, og det er fri frakt..

Skrevet
Er ikke 1 den første versjonen, 2 den neste og 3 den nyeste? Er vel samme opplegget på vinterdekkene..

Det er det jeg trodde også.

Jeg kjører SportContact3, og er veldig fornøyd med dekkene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...