Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta kontakt med TOP GUN på bilforumet.no. Han bruker å holde til under enten Lakk eller VW Golf forumet..

Skrevet

hva slags sprøyte er du ute etter da? bare til metallic farger, til både metallic og tett farge? (noe jeg vil fraråde) eller de to sistnevnte pluss klarlakk( Noe jeg STERKT vil fraråde) for hvis du lakker base med samme sprøyta som klarlakk kan det ligge litt dritt igjen inni hvis du ikke har vaska den godt nok så kan dette komme fram som masse nupper i klarlakken!

Skrevet

takker. er på jakt etter sprøyte som gir godt resultat. må eg ha 3 da? ett til primer (biltema pro) base (skikkelig) klarlakk skikkelig.

skal lakkes metallic

Skrevet

vil helst si at du skal ha tre sprøyter ja. en biltema sprøyte vil jeg egentlig fraråde, selvom det bare er til grunning/fyller, alle tar lett på dette, men huskn at det er det strøket som lager grunnlaget for resterende strøk, og en biltema sprøyte ''gir'' lagt mindre enn en god sprøyte så derfor kommer det mindre på bilen og du kommer lett til å gjennomslipe, og da er hele poenget med grunning og fyller borte! så ville lagt litt mer penger i den og! her har du f.eks Devilbiss GTI sprøyte spesiellt til grunning, husker ikke om den heter noe spess anna enn GTI men den er i hvertfall grønn! ps: grunnings sprøyte skal optimalt ha 1.7 eller 1.8mm dyse!

og ville også ha en egen Base sprøyte ja, hvis du virkelig vil ha en god sprøyte kjøper du en Devilbiss GTI BASE, denne er jo svindyr men også svingod. Koster vel seks laken:P Men en mye rimeligere Devilbiss Compact funker helt fint den og, og Enda en Devilbiss Compact til klarlakken (og denne skal KUN brukes til klarlakk og må vaskes ekstremt nøye)

base sprøyta skal vel helst ha 1.3mm dyse, mens klarlakk spøryta kan ha 1.3 eller 1.4!

husker ikke helt prisene på alle disse sprøytene men er ihvertfall utrolig gode sprøyter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...