Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
er ein del som ikkje er likt i fra 3 og 5 serie for eks er ledningsnettet ulikt og kan ikkje brukes på 5 serie

Ingen kan forvente å ta en motor ifra en bil, sette den i en annen, å tro at det er 100% plugg and play..

Eneste endringer jeg kan tenke meg en kan støte på, må være motorkontakten ved sikringsboksen.. Der kan det være litt forskjell på 3 og 5 serie.. Ellers går ledningsnettet mellom ECU og motor, å er uavhengig av bilen.. Sånn sett kan du sette denne motoren i en datsun.

Men den er nok kun plug and play 100% imot en e36 etter 1996.. Før 96 kreves det littegrann kobling på EWSII (visstnok ikke mye).

Det kan være en må koble om motorkontaktene litt på andre kaross, for å få ladelampe, startersignalet og overvåknings signalene på rett plass, men JEG tviler på at det er forskjell. f.eks OBD2 kontakten er jo helt likt koblet på alle karosseriene.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg tror det er veldig veldig likt, men har aldri gjort det motor byttet så jeg vet ikke 100%.

Har fått bud på 12000 av en her inne, å den går for det om ingen byr over.

Skrevet
Og har tidligere lagt ut tråd om EWS/startsperre....

Trenger ikke akkurat være Einstein for å "knekke" så vidt jeg vet.

Kan gjenta det viktigste her, nemlig at ECU på disse bare har 1-EN kabel fra systemet....

Den som skjønner poenget kan ordne seg slik rimelig god motor og montere 8)

Det du prøver å si er at EWS systemet kun trenger en jording eller en konstant pluss så kobler man ut startsperra?

Skrevet

Kan gjenta det viktigste her, nemlig at ECU på disse bare har 1-EN kabel fra systemet....

Det du prøver å si er at EWS systemet kun trenger en jording eller en konstant pluss så kobler man ut startsperra?

På EWS, IKKE EWSII og EWSIII klipper man bare ledningen fra EWS til DME/ECU.

De nyere systemene fra 95 ca gir et smart signal ISN, som ikke hjelper å klippe.

Beklager om det ble uklart.

Det jeg kan gjøre er å studere de nyere systemen fordi det sikkert er mulig å lure dem også.

Skrevet

Siden denne motoren har med alle bokser og system som trengs, så må en i VERSTE FALL koble + og - til EWS 2 boksen, og legge de nødvendige ledninger bort til tenningslås og opp til ECU for å få start på gamlere biler.

Sånn må en regne med for å få montert nyere motorer i gamle biler :)

Det er ikke hokus pokus, kun noen ledninger.

Skrevet

På EWS, IKKE EWSII og EWSIII klipper man bare ledningen fra EWS til DME/ECU.

De nyere systemene fra 95 ca gir et smart signal ISN, som ikke hjelper å klippe.

Beklager om det ble uklart.

Det jeg kan gjøre er å studere de nyere systemen fordi det sikkert er mulig å lure dem også.

Hvilke biler har EWS "1"? Har E36 med B25 og enkel vanos EWS1 det? Kunne nemlig tenkt meg en slik motor i min 92 modell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...