Ola. Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 Opp igjen! 2.8L sitter å venter på ny eier
M3GT Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Er dette en motor som kan passe i en 96 523ia,uten store modifikasjoner?
Ola. Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 Er dette en motor som kan passe i en 96 523ia,uten store modifikasjoner? Det vil jeg absolutt tro..
Ola. Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 kan by deg 6000 100% uaktuelt.. Dette er en motor i kjempebra stand, ikke en skjevkokt oljesil..
orjanm Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 er ein del som ikkje er likt i fra 3 og 5 serie for eks er ledningsnettet ulikt og kan ikkje brukes på 5 serie
Ola. Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Skrevet Mars 12, 2008 er ein del som ikkje er likt i fra 3 og 5 serie for eks er ledningsnettet ulikt og kan ikkje brukes på 5 serie Ingen kan forvente å ta en motor ifra en bil, sette den i en annen, å tro at det er 100% plugg and play.. Eneste endringer jeg kan tenke meg en kan støte på, må være motorkontakten ved sikringsboksen.. Der kan det være litt forskjell på 3 og 5 serie.. Ellers går ledningsnettet mellom ECU og motor, å er uavhengig av bilen.. Sånn sett kan du sette denne motoren i en datsun. Men den er nok kun plug and play 100% imot en e36 etter 1996.. Før 96 kreves det littegrann kobling på EWSII (visstnok ikke mye). Det kan være en må koble om motorkontaktene litt på andre kaross, for å få ladelampe, startersignalet og overvåknings signalene på rett plass, men JEG tviler på at det er forskjell. f.eks OBD2 kontakten er jo helt likt koblet på alle karosseriene.
Spiritus Sancti Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Hadde du bodd 6 timer nærmere meg og fått den for feks 8-9000 så hadde jeg nok kjøpt den.. Hehe
M3GT Skrevet Mars 12, 2008 Skrevet Mars 12, 2008 Ok. Så jeg kan ikke bruke lednings nettet som er i bilen min i tilfelle. Trodde kanskje det var mye som var likt.
Ola. Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Skrevet Mars 24, 2008 Jeg tror det er veldig veldig likt, men har aldri gjort det motor byttet så jeg vet ikke 100%. Har fått bud på 12000 av en her inne, å den går for det om ingen byr over.
Bimmerlars Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Og har tidligere lagt ut tråd om EWS/startsperre....Trenger ikke akkurat være Einstein for å "knekke" så vidt jeg vet. Kan gjenta det viktigste her, nemlig at ECU på disse bare har 1-EN kabel fra systemet.... Den som skjønner poenget kan ordne seg slik rimelig god motor og montere Det du prøver å si er at EWS systemet kun trenger en jording eller en konstant pluss så kobler man ut startsperra?
Sir Hofstad Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Og har tidligere lagt ut tråd om EWS/startsperre....Trenger ikke akkurat være Einstein for å "knekke" så vidt jeg vet. Kan gjenta det viktigste her, nemlig at ECU på disse bare har 1-EN kabel fra systemet.... Den som skjønner poenget kan ordne seg slik rimelig god motor og montere Det du prøver å si er at EWS systemet kun trenger en jording eller en konstant pluss så kobler man ut startsperra? På EWS, IKKE EWSII og EWSIII klipper man bare ledningen fra EWS til DME/ECU. De nyere systemene fra 95 ca gir et smart signal ISN, som ikke hjelper å klippe. Beklager om det ble uklart. Det jeg kan gjøre er å studere de nyere systemen fordi det sikkert er mulig å lure dem også.
Sir Hofstad Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Det manualen sier er at hvis starter engasjerer, er nøkkel identifisert. Kanskje en mulighet der
Ola. Skrevet Mars 24, 2008 Forfatter Skrevet Mars 24, 2008 Siden denne motoren har med alle bokser og system som trengs, så må en i VERSTE FALL koble + og - til EWS 2 boksen, og legge de nødvendige ledninger bort til tenningslås og opp til ECU for å få start på gamlere biler. Sånn må en regne med for å få montert nyere motorer i gamle biler Det er ikke hokus pokus, kun noen ledninger.
Bimmerlars Skrevet Mars 24, 2008 Skrevet Mars 24, 2008 Og har tidligere lagt ut tråd om EWS/startsperre....Trenger ikke akkurat være Einstein for å "knekke" så vidt jeg vet. Kan gjenta det viktigste her, nemlig at ECU på disse bare har 1-EN kabel fra systemet.... Den som skjønner poenget kan ordne seg slik rimelig god motor og montere Det du prøver å si er at EWS systemet kun trenger en jording eller en konstant pluss så kobler man ut startsperra? På EWS, IKKE EWSII og EWSIII klipper man bare ledningen fra EWS til DME/ECU. De nyere systemene fra 95 ca gir et smart signal ISN, som ikke hjelper å klippe. Beklager om det ble uklart. Det jeg kan gjøre er å studere de nyere systemen fordi det sikkert er mulig å lure dem også. Hvilke biler har EWS "1"? Har E36 med B25 og enkel vanos EWS1 det? Kunne nemlig tenkt meg en slik motor i min 92 modell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå