Gå til innhold

vannpumpe eller registerkjede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La merke til rasling i fronten for noen dager siden. Vet ikke hvor lenge dette har vert der, siden jeg som oftest sitter inni bilen når den går. Lyden blir stillere etter når motoren er varm. Grunnen til jeg mistenker register er at den jager litt på tomgang første 30 sek den går på kaldstart. Noen symptomer som kan peke ut det ene eller det andre? Er forresten en m30b35

Skrevet

Hei...

Hadde samme problemet som deg, og gruet fryktelig for registeroverhaling .... - i alle fall det di sier på BMW, men etter litt is i magan og feilsøking rundt om hist og pist så oppdager en at det var et varemskjold rundt eksosen som hadde løsnet litt..:)

Skrevet

var heldi du da... tror nok ikke dette er varmeskjold som gjør. Hører lyden i fremkant av motoren... menmen.... uansett så skal jeg leie inn noen til å fixe det

Skrevet

Registerkjeden skal holde hele motorens levetid hvis oljeservice er fulgt med riktig olje så det er nok sikkert en annen feil,lytt i forkant av ventildekselet med en avkappet hageslange stump så hører du med en gang om det er kjeden.Tipper på lageret i vannpumpe eller strammehjul til viftereima.

Skrevet

Tar du av reima skal du vel kunne kjenne om lagrene går lett rundt! Bruk en lang skrutrekker el og sett på huset til pumpa og reimstrammere så skal du vel kunne høre om det er feil der når du snurrer de rundt. (Hold skrutrekkeren inntil øret)

Skrevet

er det vannpumpa skal det vere en metallic skrape lyd meiner eg, har den lyden i min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...