andy78 Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 skal sette i en 525i 24v vanos motor i en 520i 24v vanos bil. passer denne rett nedi? er hjernen lik?noe annet som må gjøres? va må gjøres ang vognkort og biltilsynet?
andybooy Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 hadde du sett forsjell på motoren om du ikke viste den var større? den passer rett ned ja, men må sikkert ha ny hjerne og slikt, i og med at de sikkert er litt andre små justeringer på en 2.5;) men skal du gokjenne den må du sikkert søke om det.
andy78 Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 bare ny hjerne eller masse anna dyrt. kan nemlig få en hjerne til 1500
andybooy Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 hehe, tipper de er samme ledningene, er ikke så mye annet som er forsjellig syns jeg huske. er jo hjernen som sitter på info og verdier som er nødvendige;)
benger Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Slenger meg på her jeg... Har tenkt til å gjøre det samme, bytte ut M50B20 med M50B25. Håper å gjøre dette til våren. Man trenger kanskje å bytte ut eksosannlegget også? I.o.m at 525 har 2 rør under fra mellompotta i stedet for et. Eller holder det å kjøpe et komplett eff.anlegg fra katalysatoren og bakover ? Tror rørene frem til katalysatoren er like på begge motorene. Kanskje en liten fordel med tanke på akselerasjon å beholde 520 diffen. Vil akse kjappere da enn org 525? men lavere topphastighet da. eller tar jeg feil der ?
andy78 Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 må jeg bytte eksosanlegget oxo helt fram oxo,noen som vet? er d noen som er 100% sikre på om hjernen må byttes???????
andybooy Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 eksos MÅ du ikke bytte, men kan jo være like greit;) med avgasser og slikt kansje, er jo rett til den motoren du bruker da;) er nå bare å bytte hjerne de da;)
andy78 Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 så ingen andre ting en hjernen som må byttes. va med godkjening og slikt då (må jo ha nytt vognkort) må bilen til biltilsynet og sjekkes
andybooy Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 vis du skal gokjenne må du søke om å få bygge om;) men alså, de vises jo ikke at du har byttet motor:p og de kan være at BT er NØYE dær du bor, da kansje du må bytte bremser også, vet ikke? men de oppdager ikke at du bytter motor de da:p annet om du forteller det til dem, er jo ikke BT som har euok på bilene;)
andy78 Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 de sjekka bilen min sist. men bare for jeg valgte d. men der de skal ta eukontroll då, sjekker ikke de ett eller annet som viser på ett eller annet måleinstument at dette er en 2,5 med 190hk istedenfor 2,0 med 150hk då.og så blir ikke bilen godkjent.....
325icab_88 Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Sjekker ikke noe med måleinstrument nei Eneste du kan bli tatt på er at det står 2.5 i stedet for 2.0 på blokka...men et er jo bare å slipe vekk
andy78 Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 står d med stor skrift eller bare småtall. og hvor på blokka? er d noe de sjekker da
325icab_88 Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 Ikke veldig stort, men om man leter finner man det. Sitter under eksosmnifolden om jeg ikke tar helt feil, er den ikke der er det andre siden Er nok ikke noe de sjekker nei, da de ser at det sitter en sekser der...
andy78 Skrevet Januar 10, 2008 Forfatter Skrevet Januar 10, 2008 så da er d nesten helt trykt å sette den nedi då. korfor må hjernen byttes forresten. styrer ikke de samma ting
Galskap Skrevet Januar 10, 2008 Skrevet Januar 10, 2008 skal du bytte motor og få dette godkjent må du og ha drivverk fra 2.5. da for ikke og få en annen utvekling enn hva som er typegodkjent med din motor, er mer enn som så! men hvorfor i alle dager godkjenne en slik motor når du allerede har 2 liter fra før av?.. jeg vil si att i 95% av tilfeller eu og og teknisk legger de ikke merke til at det er 500cc for mye.. det måtte da isåfall være en som har generelt peiling på bmw, og evt. ser at luftinnsugsbelg er noe større på 2.5 enn 2.0! det er vel den eneste plassen man kan se forskjell på motorene uten og begynne og skru på den!..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå