Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal sette i en 525i 24v vanos motor i en 520i 24v vanos bil.

passer denne rett nedi? er hjernen lik?noe annet som må gjøres?

va må gjøres ang vognkort og biltilsynet? :)

Skrevet

hadde du sett forsjell på motoren om du ikke viste den var større?;) den passer rett ned ja, men må sikkert ha ny hjerne og slikt, i og med at de sikkert er litt andre små justeringer på en 2.5;) men skal du gokjenne den må du sikkert søke om det.

Skrevet

Slenger meg på her jeg... Har tenkt til å gjøre det samme, bytte ut M50B20 med M50B25. Håper å gjøre dette til våren. Man trenger kanskje å bytte ut eksosannlegget også? I.o.m at 525 har 2 rør under fra mellompotta i stedet for et. Eller holder det å kjøpe et komplett eff.anlegg fra katalysatoren og bakover ? Tror rørene frem til katalysatoren er like på begge motorene.

Kanskje en liten fordel med tanke på akselerasjon å beholde 520 diffen. Vil akse kjappere da enn org 525? men lavere topphastighet da. eller tar jeg feil der ?

Skrevet

eksos MÅ du ikke bytte, men kan jo være like greit;) med avgasser og slikt kansje, er jo rett til den motoren du bruker da;) er nå bare å bytte hjerne de da;)

Skrevet

så ingen andre ting en hjernen som må byttes.

va med godkjening og slikt då (må jo ha nytt vognkort)

må bilen til biltilsynet og sjekkes

Skrevet

vis du skal gokjenne må du søke om å få bygge om;) men alså, de vises jo ikke at du har byttet motor:p og de kan være at BT er NØYE dær du bor, da kansje du må bytte bremser også, vet ikke? men de oppdager ikke at du bytter motor de da:p annet om du forteller det til dem, er jo ikke BT som har euok på bilene;)

Skrevet

de sjekka bilen min sist. men bare for jeg valgte d.

men der de skal ta eukontroll då, sjekker ikke de ett eller annet som viser på ett eller annet måleinstument at dette er en 2,5 med 190hk istedenfor 2,0 med 150hk då.og så blir ikke bilen godkjent.....

Skrevet

Ikke veldig stort, men om man leter finner man det. Sitter under eksosmnifolden om jeg ikke tar helt feil, er den ikke der er det andre siden :P Er nok ikke noe de sjekker nei, da de ser at det sitter en sekser der...

Skrevet

skal du bytte motor og få dette godkjent må du og ha drivverk fra 2.5. da for ikke og få en annen utvekling enn hva som er typegodkjent med din motor, er mer enn som så! men hvorfor i alle dager godkjenne en slik motor når du allerede har 2 liter fra før av?.. jeg vil si att i 95% av tilfeller eu og og teknisk legger de ikke merke til at det er 500cc for mye.. det måtte da isåfall være en som har generelt peiling på bmw, og evt. ser at luftinnsugsbelg er noe større på 2.5 enn 2.0!

det er vel den eneste plassen man kan se forskjell på motorene uten og begynne og skru på den!..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...