Gå til innhold

småproblemer ved oppstart idag, "turbo"

Anbefalte innlegg

Skrevet

idag, etter å ha bytta toppakning, så starta bilen ista, jikk ganske, ureint på en måte. var treg til og komme opp på turtall, og virka ganske lat. var heller ikke noe spesielt fin lyd i gangen. men den gikk fint på tomgang, og fjuska ikke noe spes, bortsett fra den stygge gangen.

hva kan dette komme seg av?

ett spm til.

da jeg igjen idag kobla på strøm på bilen, etter å ha vært uten batteri ens tund, ble intrsumentpanel helt klikk, blinklys, og langlys lampene lyser konstant!, og når jeg har på fjærnlys, må jeg skru hovedlysbryteren helt av for og ta det bort. samt bensin, fart, turtall og tempmåler er død, men det er lys i speedo.. hva er feil her evt?

Skrevet

kan legge til at jeg hadde på nesten 10 liter olje på motoren før peiliepinnen viste fult! kan dette være noe av årsaken? vet ikke hvor mye olje turbo inneholder, men så mye som 4 liter mer enn hva som skal være tviler jeg på..

Skrevet
kan legge til at jeg hadde på nesten 10 liter olje på motoren før peiliepinnen viste fult! kan dette være noe av årsaken? vet ikke hvor mye olje turbo inneholder, men så mye som 4 liter mer enn hva som skal være tviler jeg på..

Ta ut ca 4 liter olje du vis du har fylt på ca 10liter :o

Turboen tar ikke merkbart mere olje, vis du ikke har en monster oljekjøler på samma størelse som radiatoren din

Skrevet

har ikke no oljekjøler, tenkte jeg skulle slenge på en jeg har liggende, men pyttpytt... ekke rare turbon igrunn.. så det er vel ALT for mye olje som er feiln altså?

er noe gæærnt m peiliepinnen da?

Skrevet

10LITER olje?! tapp ut 4 liter å se om den går noe bedre. kan hende den ikke går på alle syl pga for mye olje som presses opp forbrenningskammeret.

Skrevet
hadde bytta om på coil nr 4 og 5.. skifta og den starta tvert:)

Fortsatt for mye olje på motoren din, og dette kommer til å ta skade vis du ikke tar ut litt. Det skal være 6,5 liter olje på denne motor med filter skifte.

Skrevet

jeg har tatt ut olja, var det første jeg gjorde imorrest. grunnen til att jeg merka det med coilene var att plugg nr 4 så helt ny ut. fantes ikke sot eller noen ting på den

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...