Gå til innhold

Frontsett og spiller i E39 - Plass og adapter


Anbefalte innlegg

Skal bytte ut litt stereo i bilen (E39), og lurer derfor på hva slags plass man har til frontsett. Hvor dyptbyggende kan høyttalerene være? Hva slags komponentsett har dere?

Samtidig, finnes det noen radiokonsolladapter utenom det som Transmedia selger, som har spilleren i nedre del, sånn at man kanskje kan få lukket igjen pyntelisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk endelig mitt frontsett i dag, Infinity Kapa 50.7cs. Det blir montering i morgen hvis det slutter å regne her i byen :)

Jeg vet ikke hvor stor monteringsdybde det er i fordørene, men orginal høyttalerstørrelse er 5,25".

Mener jeg har sett konsolladaptere med lavere montering av stereo, men du får et problem med plass i forhold til ventilasjonskanal. For meg er konsolladapter et ikke tema pga utseende. Går ev. heller for en forsterkerløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer. Da er det kanskje en grunn til at det ikke er så utbredt med lav plassering.

Da får jeg heller ofre utseendet. Får gode priser på spilleren jeg har tenkt meg, og vil ikke gå for en original løsning akkurat nå. Da setter jeg heller tilbake originalspilleren den dagen bilen skal selges.

Hadde vært fint om du kunne gitt tilbakemelding på hvordan monteringen din gikk, i forhold til plassen og eventuelle problemer du skulle støte på. Frontsettet jeg har tatt sikte på er et Pioneer 13cm PRS-sett, så håper det passer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sluttet å regne her lørdagen, men jeg var oppe hele natten med guttungen som fikk spysyke, så jeg var ikke i stand til å begynne med slikt arbeid på lørdagen :(

Regner med at kommende lørdag blir monteringsdag.

Kom over en tråd på autopower hvor de mente at monteringsdybde for høyt. fremme var 60mm.

Hvis du ikke har sett disse:

En svensk DIY på bytte av fremhøyttalere.

http://n-core.se/index.php?option=com_c ... 9&Itemid=3 8

En på engelsk:

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Fron ... ation_file s/Front%20Speaker%20Installation.htm

ill be back :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...