Gå til innhold

Hvor sitter veivsensor føler på m50b20 motoren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått noen tips i en annen tråd her på forumet at grunnen til at motoren min oppfører seg litt merkelig om dagen kan være at jeg bør rengjøre veivsensor føleren.

Link til den andre tråden om problemet mitt:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=69330

Lurer da på følgende ut i fra det jeg har fått vite i den andre tråden:

Hvor sitter veivsensor føler på m50b20 motoren?

Hvordan tar jeg den ut og gjør den rein? (står i tråden at det er gjort på 5 min?)

Går det ann å gjøre noe med kamsensoren selv?

Isåfal hvor sitter den og hva gjør jeg da?

Skrevet

veivsensoren sitter enten bak å peker på svinghjulet, eller den sitter frampå å peker på reimhjulet. husker ikke helt nå, lenge siden jeg hadde en sånn bil, men d kan også være luftmassemåleren din. mange ting som kan være problemet.

Skrevet
Hvordan tar jeg den ut? Er det skrue eller kontakt? Hva ser jeg etter?

Den står "mot" veivhjulet. Da jeg rengjorde min tok jeg den ikke ut, bare rengjorde overflata med en fille.

Skrevet
Hvordan tar jeg den ut? Er det skrue eller kontakt? Hva ser jeg etter?
tja, husker ikke, men tror d er en skrue som holder den,sru ut den så er d vel bare å dra den ut, men dette husker jeg som sagt ikke i farten, hadde jeg hatt en 520, så skulle jeg sjekka d for deg med en gang, men d her jeg jo ikke lenger da :(
Skrevet

en umbrako husker ikke helt str, å en kontakt det er bare å følge når du tar den ut oppover så finner du den, er bare å tørke den me en fille, den sitter forran på venstre side(når du står forran bilen) helt i bånn på front av motoren så ser du den der..

Skrevet

Da var jeg ute en tur og tror jeg fant riktig kontakt, men skrur den ut og sjekker den i morra da det er litt lys ute..

Tusen takk for all hjelp, sier fra i morra hvordan det gikk...

Noen som har kjennskap til kamsensor?

Skrevet

Etter å ha prøvd å se på dette selv uten at det hjalp var det bare å ta turen til Autozentrum gardermoen. Der tok de diagnose og fant ut at det var elektronisk feil med veivsensor og noe elektronisk på ventil 3 og 4, så de nullstilte dette for meg og motoren er igjen i TOPP stand...

TAKK for all hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...