Frank Stokke Skrevet Januar 11, 2008 Share Skrevet Januar 11, 2008 Har akkurat overhalt en M50B25. Byttet alle lager, stempelringer, pakninger, simmerringer, vannpumpe, termostat og selvsagt tennplugger. Den starter lett og går fint på tomgang. Motoren går på alle sylindre. Problemet er at den vibrerer ubehagelig mye over 1800 rpm. Føles som jeg sitter i en massasjestol. Kanskje deilig i begynnelsen, men svært irriterende i lengden. Den vibrerer uavhengig om den står i gir eller ikke, eller om jeg gir gass eller ikke. Bilen kutter drivstoffet når jeg slipper gassen, så tviler også på at det er tenningen. Vibrasjonen er kun avhengig av turtall. Jeg tenker først og fremst på veiv og svinghjul, men forrige eier av motoren (jeg har ikke prøvd den før overhaling) sier han aldri har merket noen som helst vibrasjon, så jeg synes det er rart om dette er årsaken. Mulighetene for å montere dette feil er i grunn relativt få. Kan for eksempel noen grader feil på kammene føre til vibrasjon? Tenker på vakuum/trykk i sylindre.. Har lite lyst til å ta ut motoren igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Stokke Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2008 Ingen som har noen formeninger om hva som kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet Januar 14, 2008 Share Skrevet Januar 14, 2008 er lambdasonden ok? Jeg hadde vibrasjon da den var gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet April 4, 2008 Share Skrevet April 4, 2008 har ikke bomma 1 tann på kjedet? motoren min ble sånn når den klarte og hoppe over en tann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 5, 2008 Share Skrevet April 5, 2008 Tipper feil timing. Gå over timinga en gang til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå