tarjei Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 nor eg slår på tenninga funker liksom det meste som det skal, men ikkje lysa, el det vil lyse men ikkje nærlys og fjærnlys samtidig te er liksom 2 eller 1 som ikkje vil lyse å det forandrer seg nor eg slår på fult jos så virker den lampa som ikkje funka ista igjen men så er det ein anna som ikkje funkar på fult som funka ista. (er lit ussete forklart men). men tenninga vil ikkje slå in nor eg skal starte den. pumpa virker for eg hører at motoren får bensin og gjør seg "klar" til start men så vil ikkje det slå in. tror heller ikkje det er starteren som er gåen for for et par måneder siden slo starteren inn men er som strømmen kutter liksom. men eg kan rulle den i gang heilt fint kan til å med puffen sjølv på flat mark med en fot og sette den i gir å starte. men ingen av instrumenta funker. el turtellaren funka så vit eg hugsar. kan noen forklare meg det. pliz er så desperat etter å få den på vegen. dette gjelder en E36 320i 93 model. ER DET NOEN SOM VET SVAR ELLER VIL KANSJE VITE LIT MEIR EL IKKJE SKJØNNER VA EG MENER SÅ RING OG SI AT DU KANSJE VEIT SÅ RINGER EG MED GLEDE OPP AT. det hadde vært til stoooor hjelp. mvh tarjei tjønn tlf 90627245.
tarjei Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Skrevet Januar 11, 2008 Har du sjekket diverse jordinger? nei har ikkje det faktisk. va kan det være. ja okså funker ikkje sentrallåsen heller eg tar å låser og etter 1 sekund kommer alle opp igjen:s bilen er heilt vill asså
Glenno Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Ingen ekspert så det er sagt, men sjekk jordings ledningen din som går fra batteriet og se om det er en sikring på den. Om det er kan der være brudd. Ellers sjekk jording på dynamo, strøm på batteri sånn i første turn. Men mulig er reele`eller annen jording feste også. Vel noe sier meg jording feil men mulig jeg tar stygg feil her altså. Koster iallfall ikke sjekke dette selv da.
tarjei Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Skrevet Januar 11, 2008 hei glenno: tak skal du ha for tippset. det er i allefal en start
xibriz Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Det med sentrallåsen kan være den mikrobryteren i førerdøren som føler på om døren er åpen eller ikke som er slitt. Hvis denne ikke registrerer at døren er igjen får man ikke låst bilen.
tarjei Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Skrevet Januar 11, 2008 Det med sentrallåsen kan være den mikrobryteren i førerdøren som føler på om døren er åpen eller ikke som er slitt. Hvis denne ikke registrerer at døren er igjen får man ikke låst bilen. åja det hørdes i allegal ikkje usansynlig ut:D takk skal du ha. blir mye å prøve i mårra
jensemann23 Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 ta å teip rundt den svarte låse-greia i dørkarmen, så funker det sikkert igjen (sentrallåsen altså)
xibriz Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Her står det litt mer om dette http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=48129&highlight=trege+d%F8rer
tarjei Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Skrevet Januar 12, 2008 eg prøva det der med bryteren som registrerte om døra var at eller ikkje. eg fekk i det minste låsen ned så den ikkje kom oppat men var ikkje heilt frisk enda, det var som om den ikkje konne bestemme seg av og til kom den opp at nor du låste og omvent nor den var låst å du ville ha den opp kom den å lås at. det er liksom heilt tilfeldig. men det går å låse den nor den ene døra er "oppe" kan eg få noen flere inspill?
TerjeAa Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Har også hatt problem med dør bryteren, men jeg pusset den litt på tuppen og hadde på en dråpe med superlim for å bygge den ut og nå har det fungert i 5-6 år. Må IKKE få noe på sidene av bryteren!!!!!!!! Har du forresten prøvd å koble fra batteriet en god stund??
Glenno Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Mulig dine problemer er flere tilfeller men kan jo også kansje være enkelt problem. Grunnen til mitt innlegg om brudd i sikring på jording kontakt var noe tilsvarende merklige greier som gikk på elektronik på min tidligere e34. Hva har du sjekket så langt?
tarjei Skrevet Januar 12, 2008 Forfatter Skrevet Januar 12, 2008 har sjekka bryterene med døra og det hjelpte jo men det er liksom heilt tilfeldig om låsen kommer oppat eller ikkje, har sjekka lit jordingskabler men har ikkje funnet ut noe. du kan ikkje vise et bilde av ein jordingsfeil? så eg får ein liten peiling åssen det er takk for svar alle sammen
Glenno Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Nei, har desseverre ikke bilder av slikt. Irring, møkk, fjerner du med stålbørste, sandpapir. Noen andre som kan forklare eventeult med bilder?
Ole@Automote Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Har dette problemet på en e36 jeg også, er ikke strøm til verken el vindu eller speedo når jeg skrur på tenninga. Har faktisk aldri vært borti dette før er merkelig syns jeg. Coupe lyset virker men det er bortimot det eneste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå