ReBell Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 På min salgstråd fikk jeg spørsmål om hvordan jeg kunne skrive at bilen min er entusiasteid når den var kjørt så lite (97 mod. 88000km). Så jeg lurer på: Hva mener dere andre er avgjørende for om man er entusiast eller ikke? Selv så synes jeg bilen min er entusiasteid fordi jeg tar så godt vare på den. For meg er bilen min et smykke, derfor så behandler jeg den som det. Vasker ofte, vask hver gang kjørt på salte veier, våt grus osv. Behandler skinnsetene godt, holder bilen ren og ryddig HELE tida. Står i garasje hver natt og brukes kun til "kosekjøring" og lengre turer. I tillegg har jeg en egen perm med ALLE kvitteringer som er tilknyttet bilen, og alt er fra BMW Service. Den har ikke blitt kjørt så mye, men jeg behandler bilen min veldig bra. Selv om BMW'n er kjørt lite, så kjører jeg ca 50.000km i året, men da har jeg en annen bil å bruke, så jeg er veldig glad i å bruke bil. Selv om jeg ikke kjører BMW'n så mye, så mener jeg at jeg likevel kan kalle meg for entusiast. Noen synspunker? Synes det er gøy å høre hva andre mener er en entusiast.
Ad|oS Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Er du entusiast kan du mer enn normalt om bilen, du bryr deg om den og tar faktisk godt vare på den. Bilen er mer enn en bil for deg... Og du vet du er en ekte entusiast den dagen dama kaster deg ut fordi hun mener bilen får mer omsorg og pleie enn henne
Dan Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 REBell: Du har besvart ditt spørsmål på en glimrende måte
ReBell Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Skrevet Januar 11, 2008 REBell: Du har besvart ditt spørsmål på en glimrende måte Ja, det vet jeg jo Men lurer på hva andre mener?
///MoePower Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 Jeg vil si du er en entusiast. Det som kjennetegner en entusiast er i hovedsak interessen for bilen. Kjøper man en bil kun for å komme fra A til B med og ikke tar mer vare på den enn høyest nødvendig for at den skal være kjørbar, vil jeg ikke kalle det for å være entusiast. En entusiast vil ofte vaske bilen og ta jevnlige servicer. En entusiast vil heller ikke sette fra seg bilen hvor som helst, av frykt for de hjerteløse og klåfingrete. Videre vil veldig ofte de som er entusiaster oppgradere bilene med mye pynteting man egentlig ikke har behov for. Det kan være snakk om større felger, senkesett, m-tech styling rundt om, motoroppgraderinger osv. Bruker man litt tid på å sitte på forum slik som dette, eller er medlem av klubber rundt omkring så er vel sjangsen stor for at man er entusiast. De som er entusiaster tar veldig ofte vare på kvitteringer og dokumentasjoner på bilen, og de har minimum 10 bilder av bilen sin. En annen ting er de som "mujaffa-styler" bilen sin med gedigene støtfangere, mangler sideskjørter som følger stilen og har en 2 meter høy flyvinge bakpå koffertlokket, sølvgitter, kappete "senkefjærer", neonlys under bilen, de største og mest ødelagte høyttalerne de fant på høggern bygd inn i hjemmesnekret sponplatekasse som skrangler og rister.. De kan man IKKE kalle entusiaster, de vil jeg kalle rånere og harrypimpere.
Dan Skrevet Januar 11, 2008 Skrevet Januar 11, 2008 REBell: Du har besvart ditt spørsmål på en glimrende måte Ja, det vet jeg jo Men lurer på hva andre mener? Hehe. Da leste jeg litt fort. Trodde du skulle ha en bekreftelse på om du var en ekte entusiast
ReBell Skrevet Januar 11, 2008 Forfatter Skrevet Januar 11, 2008 REBell: Du har besvart ditt spørsmål på en glimrende måte Ja, det vet jeg jo Men lurer på hva andre mener? Hehe. Da leste jeg litt fort. Trodde du skulle ha en bekreftelse på om du var en ekte entusiast Haha, det vet jeg jo at jeg er Men takk for innspill
Dr_S Skrevet Januar 12, 2008 Skrevet Januar 12, 2008 Ja, du er en sann entusiast etter den beskrivelsen der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå