Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

virker kanskje litt dum her nå jeg, men jeg spør alikevell :?

smidde råder, stempler er best når det er prat om turbo :) også da lavere komp, men passer for eksempel 525 tds veiv, råder over i en m50 b25 blokk?? eller blir det bare tullball? :P diesel stempler er vel forskjellige fra en bensin motor? :roll: må bare si det, jeg har ingen peil i det hele tatt på sånt :roll:

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det blir nok tullball ja, Dieselmotorer er jo veldig Høykomp motorer, så prinsippiellt er det en veldig dårlig løsning.

Mekanisk så passer det nok overhodet ikke i det heletatt.

Skrevet

hmmm.. ja, det var det jeg egentli tenkte meg :)

men hvist jeg setter inn smidd innmat i en bensiner, å ei eventuell sterkere topp pakning så er jeg igrunn sikra vist jeg skal ha en turbomotor da ? klart senke kompen litt også :) hva er det neste som kan gå galt etter smidd innmat å lavere komp? :roll: dere syns sikkert jeg er helt på jorde, men som sagt så har jeg minimalt med peil på sånt :)

Skrevet

innmaten du har tåler jo en del bare du får gjort det skikkelig..

gamle verksmestern min bygde opp en 525-24v Turbo og den ble det vel 290hk på 1 bar..me ned dreide stempler og bare bytta alt av lager i motoren.. det vigtigste her er jo at du får rektig blanding av bensin/luft å ikkeminst tenning!

Denne 525Tic`en brukte han hvær dag i godt over 1år før den ble stjælt:( gikk helt 100 :)

Skrevet

okei, men vist du dreier ned stemplene blir dem ikke svakere da? :?

har hørt att en kan kan kjøre på 0,5 te 0,6 uten problem å justeringer av det ene med det andre :) ? må vel over på no argere dyser å slikt da?

tenningsbak, hva er egentli det? feil luft, i forhold til bensin ?

Skrevet

Tenningsbank får man når tennpluggen tenner tidligere enn den skal.

Altså når stempelet er på vei opp, og skaper da en motstand, isteden for når stempelet er på top, og skyver det ned igjen. Motoren jobber da imot seg selv.

(Ikke generellt bra, og dødare på en turbomotor)

Feil timing\feil på styresytem til motoren.

Mitt tips, siden du ikke er så bekjennt med temaet er at om du skal gjøre dette er å dra til noen som driver med dette. Det er ikke bare å sette på en turbo og lavkomp stempler og få masse effekt. Bensinstyring (hjerne) må tilpasses, bensintrykk må reguleres om nødvendig (kraftigere bensinpumpe)

Og det absolutt viktigste av allt, bremser må oppgraderes !

Kjempegøy når kjerra drar som f... Men griskjiipt den dagen du finner ut at bremsene har gått varme og ikke får stoppet og kjører ihjel noen ;)

(Liker og skremme litt jeg da)

Skrevet
Tenningsbank får man når tennpluggen tenner tidligere enn den skal.

Altså når stempelet er på vei opp, og skaper da en motstand, isteden for når stempelet er på top, og skyver det ned igjen. Motoren jobber da imot seg selv.

(Ikke generellt bra, og dødare på en turbomotor)

Feil timing\feil på styresytem til motoren.

Mitt tips, siden du ikke er så bekjennt med temaet er at om du skal gjøre dette er å dra til noen som driver med dette. Det er ikke bare å sette på en turbo og lavkomp stempler og få masse effekt. Bensinstyring (hjerne) må tilpasses, bensintrykk må reguleres om nødvendig (kraftigere bensinpumpe)

Og det absolutt viktigste av allt, bremser må oppgraderes !

Kjempegøy når kjerra drar som f... Men griskjiipt den dagen du finner ut at bremsene har gått varme og ikke får stoppet og kjører ihjel noen ;)

(Liker og skremme litt jeg da)

Det beste du kan gjøre hvis du skal bygge om til turbo er å spandere på deg en skikkelig motorstyring( en med tenningstyring) og timer på rulle for å få justert den riktig.
Skrevet

ja, bremser er igrunn ganske vesentligt å ha ;)

kunne tenkt meg en 250 + hest ca :) så håpa liksom att det ikke skulle by på noe kjempeprosjekt :) ser disse pakkegreiene dem har på adekk, er det greit for ett sånt prosjekt? :roll: ser det skal være bolt on, men er det virkeligt det? eller er det noe tilpassing som må til? :) Har veldi lyst på turbo ;)

Skrevet

er 0,5 bar alt jeg trenger for å få 250 ? :) men når jeg lader så lite trenger jeg da å oppgradere dyser å styring til tenning å sånt? :roll: har hørt att det ikke trengs da:)

Skrevet

er verd hver ei krone spør du meg! det er vel det billigste du kan gjøre som gir så mye HK ekstra!

akkurat det kittet der har jeg selv. og har ikke en negativ ting å si, spesielt ikke med tanke på pris

Skrevet

hvordan er det med oppsettet av tenning å innsprøytning med dette settet da? :)

eller hvordan er det med olje til turboen? hvor er det mest praktisk å hente olja fra? kanskje en skulle hatt en oljekjøler også? :roll: har aldri hatt turbobil å aldri skrudd på, så taaker for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...