Gå til innhold

noen erfaringer med dynabel??


Anbefalte innlegg

er vel litt feil å spørr om det funker etter man har kjøpt da.......? :P

hadde det vert meg hadde jeg heller kjøpt to bf4501 på to slike 12"..det gir 1200w på hver..kontra 700w på hver fra bf7501..men men..jeg hadde heller kjøpt merket jeg bruker;)

monterer du rør i hylla og subbene i seteryggen og får det helt tett, gir det mest/best/finest lyd.

noen (eldre?) e30 hadde seterygg uten skum, og det hadde vert en idè å skaffet, siden det gir en seterygg subbene kan puste gjennom.

uten det, er eneste/beste mulighet å montere det slik jeg har i min e32.

ikke noen ide å bygge bandpass på desse eller bassrefleks med sub i bagsjen og port i hylla..det funker ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja er enig med deg i og spørre før man kjøper men jeg kjøpte alt sammen i sommer. nå har jeg endelig fått bygd kasse, men gidder ikke og sette det inn før jeg har bilen kjørbar så sitter med ferdig bygd kasse men ikke noe og prøve den i :P men kassa er bygd med elemtene som står og spiller imot seteryggen og refleksene igennom skiposen igjennom de skumløse sete ryggene :) aner ikke hva som er best men var det eltek folka rådet meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er kassa med vinkel mot seterygg og du får den monteringa 100% tett rundt kassa og ingen bass/luft fra element/port går bakover i bagasjen, kan jeg nesten garantere du blir fornøyd ;) eneste måten å få det skikkelig i en bmw, generelt sedan.

OM kassa er rett kalkulert og bygd seff ;) volum og port.

er ihvertfall ekstremt stor forskjell på min bil og andre bmw som ikke har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
er vel litt feil å spørr om det funker etter man har kjøpt da.......? :P

hadde det vert meg hadde jeg heller kjøpt to bf4501 på to slike 12"..det gir 1200w på hver..kontra 700w på hver fra bf7501..men men..jeg hadde heller kjøpt merket jeg bruker;)

monterer du rør i hylla og subbene i seteryggen og får det helt tett, gir det mest/best/finest lyd.

noen (eldre?) e30 hadde seterygg uten skum, og det hadde vert en idè å skaffet, siden det gir en seterygg subbene kan puste gjennom.

uten det, er eneste/beste mulighet å montere det slik jeg har i min e32.

ikke noen ide å bygge bandpass på desse eller bassrefleks med sub i bagsjen og port i hylla..det funker ikke..

Du vet det at BF7501 er større en BF4501 vel??? og at han kan koble de 2 sammen og få 2 ohm som da utgjør 1400 watt rms fordelt på begge? og uansett så kunne han ikke hatt 1200w på begge når de er på 4ohm og kun har en spole! alternativet hadde da vært 450w på vær hvis de står aleine på vær sin forsterker, eller begge 2 kobla sammen på en i 2ohm som da blir 1200watt som du nevnte, men dette blir da fordelt på 2 stk igjen... Uansett så er det bedre og ha en forsterker som styrer alt av bass, da spiller alt helt likt og til lik tid... Bra kjøp sier jeg bare ;-) BF7501 er en god forsterker asså!!! har selv hatt en sånn kobla opp med noen L7`r fra Kicker, kobla ned i 1 ohm, som da utgjør 2500w... det var sykt...!!! har samme bassere som deg nå, og har tenkt på og skaffe meg Bf7501 igjen, si ifra hvis du selger ;-) og lykke til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk linkene og les bruksanvisningene på produkta..

og så les min post igjen..

og så skriver du en ny post hvor du feks kan skrive :

" sorry..du hadde visst rett alikevel !!! "

dynabel 9812 er faktisk dvc2ohm , altså =

1ohm eller 4ohm pr.stk..

0.5ohm eller 2ohm ved to stk..

0.5ohm går (kansje) ikke på bf7501 , men 2ohm går og da er den 1400wrms..

en 4501 på en 9812 i 1ohm gir 1200wrms per element..

-som burde vert et minimum for de som vil ha mye ut av 98-serien..-også pga at sjøl om et element er koblet i 1ohm så er det kassa, volum/port=tuning som til slutt `bestemmer` hvor mange ohm et element blir når det spiller.. det kan faktisk variere mellom under 1ohm og helt opp til 1.7ohm+ og da er effekten fra forsterker nesten halvert samenlignet med den 1ohm last som den er koblet med..

og koblet med 7501 i 2ohm blir det feks 3.4ohm og ca.8-900w på to element..

koblet mot to 4501 i 1ohm blir det ca.8-900w på hver..

så derfor bør man sjekke impedansegangen på elementet i kassa som man designer til elementer..

-og dette gjelder ALLE element som skal i en kasse..

uansett om en forsterker er større enn en annen, så kommer det an på elementene hvordan det kan kobles..

og du som forresten har 9812 sjøl burde vite at den har to spoler på to ohm hver...

og jeg har ikke for vane å skrive vas ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...