Gå til innhold

Carsoft feilkoder - hva betyr de, og hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå fått Carsoftprogrammet opp å gå, etter å ha fått tak i laptop(med comport) og kabler/interface fra www.one-stop-factory.com. Nå har jeg vært ute og tatt diagnose på bilen(320d 199)

Har selvfølgelig fått en del feilkoder, så nå er jeg interessert i å finne ut hva problemene egentlig er. Så det hadde vært fint om de som er eksperter på Carsoft og feilkoder kommer på banen.

På airbagen har jeg fått opp tre feil:

24 External over roll sensor

- Passenger occupancy sensor

01 Driver airbag

- Airbag control unit

03 Passenger belt tensioner

Power supply

Kan dette være en følgefeil, eller er det gitt at det er feil på alle disse tre delene? Kan det være at det rett og slett er kabelbrudd fram til enhetene? Og til slutt hvilken deler er dette?

Videre har jeg feil på Aircondition

22 Auxiliary-fan relay

Regner med at her er det bare å bytte et rele, men hvilke delenr har relet og hvor sitter det?

Alle som vet noe, eller har ide om hvordan man kan finne ut av dette vil jeg gjerne at kommer med innspill.

Finnes det noen sted oversikt over hva feilkodene betyr? Har i tillegg en feilkode på Motorstyringsenheten DDE 3.0, hvor det bare står 06...

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det første du gjør er å slette alle feilkoder som ligger i minnet på bilen,dette gjør du med carsoft,feil kan være rettet fra før men ligger fortsatt i minnet.Når alle feilkoder er slettet så tar du en ny diagnose for å se hvilke feil bilen har i dag.Airbag feil må du ordne hos bmw som tar en ny diagnose og slukker varsel lampa.det andre kan jeg desverre ikke svare på men søk på google og skriv carsoft codes.For meg ser det ut som du har kabelbrudd under setet fordi du får feil på hele airbag systemet.(ny diagnose tar du med lys på og motoren igang)

Skrevet

De(BMW-verksted) kan vel ikke få slukket ei lampe så lenge det er feil? Jeg har slettet alle feilene før jeg kjørte denne nye diagnosen. Så feilene som jeg nå har er reelle...

Skrevet

Du har nok den vanlige feilen som er feil på kabelen,den er relativt lett å bytte og fås kjøpt hos bmw eller gs bildeler.Stemmer som du sier at de ikke får slukket lampa hvis ikke (feilen)kabelstumpen er skiftet ut.

Skrevet

Nei carsoft kan ikke gjøre det,du må på ett bmw verksted for å slette lampa,det er begrenset hva carsoft kan programmere,du kan skifte språk på kjørekomputer og resette servicelampa,ellers er det stort sett bare å lese feilkoder det kan brukes til.(desverre)

Skrevet

Hvis jeg bytter kabelen(hvis det er feilen) og tar ny diagnose, da vil jeg ikke få feil fra Carsoft - men lampa vil fortsatt lyse? Er det slik å forstå?

Skrevet
Nei carsoft kan ikke gjøre det,du må på ett bmw verksted for å slette lampa,det er begrenset hva carsoft kan programmere,du kan skifte språk på kjørekomputer og resette servicelampa,ellers er det stort sett bare å lese feilkoder det kan brukes til.(desverre)

Hørtes meget rart ut. Har ikke fått testet programmet så mye enda på grunn av usb-com kabel, men i programmet så er det en egen meny som hete "erase error code" (eller noe lignede). Under den så kan du velge hvilke moduler du skal slette kodene fra, så ville vært rart om du ikke kunne fjerne en ABS lampe foreksempel.

Skrevet

Hørtes meget rart ut. Har ikke fått testet programmet så mye enda på grunn av usb-com kabel, men i programmet så er det en egen meny som hete "erase error code" (eller noe lignede). Under den så kan du velge hvilke moduler du skal slette kodene fra, så ville vært rart om du ikke kunne fjerne en ABS lampe foreksempel.

Jeg trodde også at det var sånn, men bjalle har vel erfart noe annet i og med at han skriver det han skriver... Går ut i fra at folk her inne ikke skriver noe de ikke har rimelig grei kontroll på?

Skrevet

Finnes det noen sted oversikt over hva feilkodene betyr? Har i tillegg en feilkode på Motorstyringsenheten DDE 3.0, hvor det bare står 06...

har du kun kjørt total diagnose?

isåfall må du etterpå kjøre single diagnose test på de enkelte komponenter du fikk opp feil på i total diagnose test.

kjører du single diagnose test på f.eks DDE så skal du få opp mer detaljert info om feil.

Skrevet

Carsoft 6.5 både leser og sletter feilkoder.

Jeg har brukt mitt utstyr til å lese og slette feilkoder på følgende biler uten problemer:

316i -99 (Inklusive nullstilling av Airbag-lampa)

320i -00

330xd -03

Poenget er at feilen må være utbedret, ellers tenner lampa igjen.

Skrevet
Carsoft 6.5 både leser og sletter feilkoder.

Jeg har brukt mitt utstyr til å lese og slette feilkoder på følgende biler uten problemer:

316i -99 (Inklusive nullstilling av Airbag-lampa)

320i -00

330xd -03

Poenget er at feilen må være utbedret, ellers tenner lampa igjen.

Hvis du har brukt Carsoft en del, har du da svar på noen av spørsmålene jeg startet tråden med? Evt tips i forhold til feilkodene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...