Gå til innhold

Carsoft feilkoder - hva betyr de, og hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen sted oversikt over hva feilkodene betyr? Har i tillegg en feilkode på Motorstyringsenheten DDE 3.0, hvor det bare står 06...

har du kun kjørt total diagnose?

isåfall må du etterpå kjøre single diagnose test på de enkelte komponenter du fikk opp feil på i total diagnose test.

kjører du single diagnose test på f.eks DDE så skal du få opp mer detaljert info om feil.

Har kjørt total diagnose først, deretter diagnose enkeltvis for å få ut feilen. Men i forhold til motorstyringen får jeg bare opp 06 som feil. Har slettet alle feil, vært ute og kjørt en tur og tatt nye diagnoser. Så dette er feilene jeg sitter igjen med...

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg kan garantere at carsoft ikke slukker airbag lampe hvis feil er reparert,programmet sletter feilkoder i minnet på bilen,men ikke airbag,må være en tilfeldighet at det gikk hos en annen bruker,har brukt programmet i flere år.Du skal heller ikke stole 100% på programmet,jeg har fått feilmeldinger på instrument cluster og knock sensor selv om de er iorden.

Skrevet
Jeg kan garantere at carsoft ikke slukker airbag lampe hvis feil er reparert,programmet sletter feilkoder i minnet på bilen,men ikke airbag,må være en tilfeldighet at det gikk hos en annen bruker,har brukt programmet i flere år.Du skal heller ikke stole 100% på programmet,jeg har fått feilmeldinger på instrument cluster og knock sensor selv om de er iorden.
Sikker på at det ikke har vært periodiske feil da. Spesielt bankesensoren kan være utsatt for slik.
Skrevet

OK! Høres bra ut at en kan slette airbaglampa. Får håpe det bare er kabelen slik bjalle sier. Hvis ikke får en ta en og en ting etterhvert som en får elliminert feil...

Men er det noen som vet noe om feilen på aircondition? (22 Auxiliary-fan relay) Hvilket rele er det, og hvor sitter det?

Skrevet
OK! Høres bra ut at en kan slette airbaglampa. Får håpe det bare er kabelen slik bjalle sier. Hvis ikke får en ta en og en ting etterhvert som en får elliminert feil...

Men er det noen som vet noe om feilen på aircondition? (22 Auxiliary-fan relay) Hvilket rele er det, og hvor sitter det?

Sånn jeg forstod det etter et enkelt søk på google så er det den rellèt til den bakre radiator viften.
Skrevet

Sånn jeg forstod det etter et enkelt søk på google så er det den rellèt til den bakre radiator viften.

Hvilke søkeord brukte du for å finne ut det? Og hvilken nettside fant du det på?

Skrevet

Hvilke søkeord brukte du for å finne ut det? Og hvilken nettside fant du det på?

Jeg bare trykket inn "bmw auxillry fan" i google.

Skrevet

Fant egentlig bare ut at Auxiliary Fan betyr hjelpevifte... klarer ikke linke det til hvilket rele det er snakk om eller hvor det sitter - noen med gode ideer?

Skrevet

Det er releet som styrer den lille vifta foran på radiator (til ac)regulerer om den skal gå på high eller low fart,hvor releet sitter vet jeg ikke.

Skrevet

nå har ikke jeg carsoft 6.5, men 6.1. de er vel ganske lik. du bør ha et koblingskjema til bilen også. tallene har som regel samenheng med det. feks. dde 06 er det mulig det er feil en plass ut i fra kontakt 06 på styresentralen til dde.

men igjenn som en annen sa, du skal ikke stole 100% på det du får frem. du kan få feil som ikke er der, og det kan vere feil du ikke får frem. programet er ment som en pekepinn på hva som kan vere galt.at en fortere kan feilsøke på rett plass. er det noe galt med bilen tar du en diagnose. får du da feil på f.eks. et rele måler du om releet virker, og at det har de rette signalene.er alt i orden der er det ingen grunn til å bytte det.

Skrevet
nå har ikke jeg carsoft 6.5, men 6.1. de er vel ganske lik. du bør ha et koblingskjema til bilen også. tallene har som regel samenheng med det. feks. dde 06 er det mulig det er feil en plass ut i fra kontakt 06 på styresentralen til dde.

men igjenn som en annen sa, du skal ikke stole 100% på det du får frem. du kan få feil som ikke er der, og det kan vere feil du ikke får frem. programet er ment som en pekepinn på hva som kan vere galt.at en fortere kan feilsøke på rett plass. er det noe galt med bilen tar du en diagnose. får du da feil på f.eks. et rele måler du om releet virker, og at det har de rette signalene.er alt i orden der er det ingen grunn til å bytte det.

Ok, men hvor får jeg tak i koblingsskjema til denne bilen? Finnes det på nettet noen sted? Eller må man kjøpe rephåndboka?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...