Forseth Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 Hei! Har akkurat blitt eier av en 1985 mod E30 323i. Har holdt på å trimmet litt saab fra før, men BMW har jeg lite peiling på, så da trenger jeg ett par tips på ett noenlunde holdbart motoroppsett på rundt 400hk. Har lest litt her om å bytte til 320 råder + dieselveiv og dreie av stemplene. Hva tror dere om det?? Annet grenrør blir også bygd, eller bare ett adapter... Annet jeg kan nevne er: megasquirt, holset hx40 turbo, alu intercooler, større bensinpumper. msd 895cc dyser...! Hvor mye kan ei orginal 323i kasse tåle? Getrac 260? Bakaksling?? Kom med tips...! Vegard
Gjest Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 De rådene som står i 323i motoren er like som 320i. Det med 320i/323i råder og dieselviv gjelder M20B25 motorene. Med den kombinasjonen får du 2.7ltr på M20B25.
ehrnst Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 store nok dyser har du hverfall jeg har: MS1 V3 Låst fordeler MSD blaster ss coil T3/t04E turbo 666fab adapter Tial WG MLS toppakning ARP studs Dreide stempler (8.2:1) Delphi/lucas 440cc dyser Ombygd BTR 6puck zinterlamell sachs 618 trykplate +++
Forseth Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 De rådene som står i 323i motoren er like som 320i.Det med 320i/323i råder og dieselviv gjelder M20B25 motorene. Med den kombinasjonen får du 2.7ltr på M20B25. Ja, ok. Så jeg kan bruke orginal råder og være trygg på at det holder?? Så hvis jeg dreier ned stemplene og får tak i mls pakning + arp så skal man være noenlunde på den sikre siden?
Forseth Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 store nok dyser har du hverfalljeg har: MS1 V3 Låst fordeler MSD blaster ss coil T3/t04E turbo 666fab adapter Tial WG MLS toppakning ARP studs Dreide stempler (8.2:1) Delphi/lucas 440cc dyser Ombygd BTR 6puck zinterlamell sachs 618 trykplate +++ Dysene er nok store nok ja...! Men jeg kommer til å kjøre på E85. Så da går det med 30-40 % mer suppe enn med vanlig bensin...! Hvor mye har du dreid av dine stempler?? Ser også at du har låst fordeleren. Hvordan har du gjort dette? Kjører altså fast tenning uten noen form for justeringer??
Gjest Skrevet Januar 13, 2008 Skrevet Januar 13, 2008 De rådene som står i 323i motoren er like som 320i.Det med 320i/323i råder og dieselviv gjelder M20B25 motorene. Med den kombinasjonen får du 2.7ltr på M20B25. Ja, ok. Så jeg kan bruke orginal råder og være trygg på at det holder?? Så hvis jeg dreier ned stemplene og får tak i mls pakning + arp så skal man være noenlunde på den sikre siden? Det med rådene skrev jeg fordi du nevnte å bytte til 320 råder. Jeg ville ikke satset på 400 hk på org innmat. Jeg hadde fått tak i en M20B25 motor å bygge på.
Forseth Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Skrevet Januar 13, 2008 Noen flere som har erfaringer med trimming av M20B23 motoren?? evt. bremsepapirer? Og hva tåler drivverket av juling?? girkasse, clutch, diff
ehrnst Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 kjører såkalt dizzy fordeler, styrer med ms. Låste bare av vektene i fordeleren og plomberte vakumet som styrer tenningen orginalt.når det gjelder dreiing er du nesren nødt til å regne ut. Mine er helt flate
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå