Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har akkurat blitt eier av en 1985 mod E30 323i.

Har holdt på å trimmet litt saab fra før, men BMW har jeg lite peiling på, så da trenger jeg ett par tips på ett noenlunde holdbart motoroppsett på rundt 400hk.

Har lest litt her om å bytte til 320 råder + dieselveiv og dreie av stemplene. Hva tror dere om det??

Annet grenrør blir også bygd, eller bare ett adapter...

Annet jeg kan nevne er: megasquirt, holset hx40 turbo, alu intercooler, større bensinpumper. msd 895cc dyser...!

Hvor mye kan ei orginal 323i kasse tåle? Getrac 260?

Bakaksling??

Kom med tips...!

Vegard

Skrevet

De rådene som står i 323i motoren er like som 320i.

Det med 320i/323i råder og dieselviv gjelder M20B25 motorene.

Med den kombinasjonen får du 2.7ltr på M20B25.

Skrevet

store nok dyser har du hverfall

jeg har:

MS1 V3

Låst fordeler

MSD blaster ss coil

T3/t04E turbo

666fab adapter

Tial WG

MLS toppakning

ARP studs

Dreide stempler (8.2:1)

Delphi/lucas 440cc dyser

Ombygd BTR

6puck zinterlamell

sachs 618 trykplate

+++

Skrevet
De rådene som står i 323i motoren er like som 320i.

Det med 320i/323i råder og dieselviv gjelder M20B25 motorene.

Med den kombinasjonen får du 2.7ltr på M20B25.

Ja, ok. Så jeg kan bruke orginal råder og være trygg på at det holder??

Så hvis jeg dreier ned stemplene og får tak i mls pakning + arp så skal man være noenlunde på den sikre siden?

Skrevet
store nok dyser har du hverfall

jeg har:

MS1 V3

Låst fordeler

MSD blaster ss coil

T3/t04E turbo

666fab adapter

Tial WG

MLS toppakning

ARP studs

Dreide stempler (8.2:1)

Delphi/lucas 440cc dyser

Ombygd BTR

6puck zinterlamell

sachs 618 trykplate

+++

Dysene er nok store nok ja...! Men jeg kommer til å kjøre på E85. Så da går det med 30-40 % mer suppe enn med vanlig bensin...!

Hvor mye har du dreid av dine stempler??

Ser også at du har låst fordeleren. Hvordan har du gjort dette? Kjører altså fast tenning uten noen form for justeringer??

Skrevet
De rådene som står i 323i motoren er like som 320i.

Det med 320i/323i råder og dieselviv gjelder M20B25 motorene.

Med den kombinasjonen får du 2.7ltr på M20B25.

Ja, ok. Så jeg kan bruke orginal råder og være trygg på at det holder??

Så hvis jeg dreier ned stemplene og får tak i mls pakning + arp så skal man være noenlunde på den sikre siden?

Det med rådene skrev jeg fordi du nevnte å bytte til 320 råder.

Jeg ville ikke satset på 400 hk på org innmat.

Jeg hadde fått tak i en M20B25 motor å bygge på.

Skrevet

Noen flere som har erfaringer med trimming av M20B23 motoren?? evt. bremsepapirer?

Og hva tåler drivverket av juling?? girkasse, clutch, diff

Skrevet

kjører såkalt dizzy fordeler, styrer med ms. Låste bare av vektene i fordeleren og plomberte vakumet som styrer tenningen orginalt.når det gjelder dreiing er du nesren nødt til å regne ut. Mine er helt flate

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...