Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en 97 523iAT som har rullet 210 000.

På småkjøring er gjennomsnittet ca 1,4 og gjennonsnittsfart ca 30km/t.

På langkjøring går det greit å komme under 0,8 :D og gjennomsnittsfart 70- 80 km/t.

Forbruk nr 1 (som ikke kan resettes står nå på nesten 1,3)

Er dette normale tall for en sånn bil?

Er det mulig å legge inn andre parametere i kassa? (Har lest at kassa bruker opptil 17 prosent mer enn manuell) :?:

Skrevet

Tallene på langkjøring virker greiet. Jeg bruker litt over 0.7 på langkjøring med min 520 med manuell.

Har vært en del tråder om forbruk her tidligere. Ta et søk så finner du mer info.

Skrevet
Heisann!

På langkjøring går det greit å komme under 0,8 :D og gjennomsnittsfart 70- 80 km/t.

Er det mulig å legge inn andre parametere i kassa? (Har lest at kassa bruker opptil 17 prosent mer enn manuell) :?:

Min bruker så å si nøyaktig det samme. Merker at forbruket går opp endel i vinterhalvåret...

Skrevet
Heisann!

Min bruker så å si nøyaktig det samme. Merker at forbruket går opp endel i vinterhalvåret...

Samme her. Forbruket på småkjøring har økt litt etter kulda satte inn for halvannen måned siden.

Men verre var det med den Volvo 850 2,4-liter (eller var det 2,5 med 144 hester?) jeg kjørte i Wien. Gjennomsnittshastighet rundt 20 km/t. Forbruk: 1,8 liter på mila... Enda godt jeg fylte bensin på statens regning...

For øvrig elsker jeg lyden av den 5-sylindrede Volvo-motoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...