Gå til innhold

Problem med lekkasje av kjølevæske, mulig funnet, but why?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt problemer med stor vannlating av bilen mins kjølevæske, og det ser ut til at jeg har funnet minst ett av problemene (håper det ikke er flere).

Det jeg hovedsakelig lurer på her, er hvordan dette her har skjedd?

Delen dere kan se på bildene under, er del nummer 1 her:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=35&hl=1

Det siste leddet, hvor hullet er, er hardplast, og er under trykk ifra radiatoren/ekspansjonstanken.

Bilde%20003.jpg

Bilde%20001.jpg

Det gule rundt hullet, er rester av trolig tidligere eier som har hatt på radiatortett. Hullet var ikke såpass stort når vi fant det. Det var da "tett" med radiatortetten, men det var til å pirke veldig løst vekk. Satt ikke for fem øre. Hullet er ca 5-6mm i diameter.. På innsiden av slangen, så ser det ut som at veggene er presset innover, som om noe er blitt presset utenfra og inn (à la en syl er blitt brukt..)

Hvordan har dette skjedd??

Hullet er på delvis undersiden, så det er ikke mulig å *lage* et hull her med f.eks. en syl, uten å måtte virkelig gå inn for det, og demontere dette sånn som jeg har gjort.

Hvorfor?

Takker for alle svar! :)

(er en E46 316i, 2000-mod)

Skrevet

Det er veldig vanlig at plasten på alle kjøledeler løser seg opp over tid sikkert flere her på forumet som har bytter ut feks stussen i bakkant av toppen eller røret under innsuget .dette skjer ofte på E46/E36.

Skrevet

Hmmm... irriterende er det nu ihvertfall..

Håper det bare er der det lekker fra.. Skal få kjøpt delen imorgen, for den POKKERS GSbildeler nettbutikken er som VANLIG ute av drift.. *hat*

Skrevet
Hmmm... irriterende er det nu ihvertfall..

Håper det bare er der det lekker fra.. Skal få kjøpt delen imorgen, for den POKKERS GSbildeler nettbutikken er som VANLIG ute av drift.. *hat*

Æsj.. du sliter med ute av drift hos gs bildeler du også ja...!

Det burde vel skje noe der snart nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...