magnus28 Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 med en komptest vil du se om det er vesentlig forskjell på trykket i de forskjellige sylinderene. Om det lekker den ene eller den andre veien spiller ingen rolle. Trykket vil jo bli mindre selv om det lekker mot kjølesystemet. Gjør den det, vil du få et veldig trykk i slangene dine. Jeg tror du har problemer med vannpumpa di. Da vil den bare lekke når motoren er i gang. Altså ingen spor under bilen etter parkering. Løsne på reima di og kjenn om det er slakk i pumpa. Er det det, lekker det væske ut av et lite hull på undersiden pga at det da kommer væske mellom lageret.
oddis Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Som E36Cab1 og Ballder er inne på, se etter hvit eksos etter oppstart og ved kjøring da bilen er kald. Jeg hadde sprekt topp på min 318i en gang, og det røk temmelig hvitt bak bilen i minst 2-3 minutter etter oppstart/kjøring. Oljen blir som sagt som majones etterhvert hvis kjølevæske og oljen blander seg. Da vil også motor trolig begynne å tikke etterhvert. Har verkstedet tatt kompresjonstest?
Fliid Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Har vi ikke hatt nok tråder om folk som har gjort akkurat dette ? (tenker da på og se etter hvit eksos) Vi er i Januar måned og temperaturen tilsier sitt at dette er noe man ikke kan gjøre. Hadde vi vært i Juni så er jeg enig. ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå