plumbo79 Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Hvordan opererer disse chippene, hever de bare turtallsgrense eller finnes det noen som faktisk gjør noe fornuftig? Kan jeg sette inn lambda på denne motoren for ytterligere å optimalisere den? Skal prøve å trimme denne motoren etter alle kunstens regler uten å bruke turbo/komp
MrBimmer Skrevet Januar 14, 2008 Skrevet Januar 14, 2008 Angåne chipp sjå på dene siden her. Trimchip.com der står det lik fakta om ka chippen gjør med bilen din.
Balltre Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Du kan få de til å gjøre akkurat hva du vil de skal gjøre. Ulempen med en original M20 motorstyring er at det er få steder i Norge som kan tilpasse epromen på rulle. Vil du ha lambdastyring må du bygge om til katalysatormotorstyring, dvs styreenhet med 55-pin.
plumbo79 Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 men vil lambda styring ha noe for seg?
Balltre Skrevet Januar 16, 2008 Skrevet Januar 16, 2008 Ikke for toppeffekten, ettersom det ikke er lambdastyring ved fullgass. Jeg ville byttet til nyere motorstying hvis den gamle styrenhet hadde gitt problemer (kjent for problem med loddepunkt) eller hvis jeg skulle trimmet såpass at jeg måtte hatt en annen eprom.
plumbo79 Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 Vet ikke hva som er mye trimming men jeg har fått tak på en 2,7 eta motor en nyoverhalt porta 885 topp med relativt "mild" kam+ kn filter og effektanlegg, skal ha grenrør. Mulig jeg må ha ny eprom eller programere den andre. Hadde vært grei å kommet igjennom på avgasskontr.(hvor mye co kan jeg ha på en 86 e30?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå