Gå til innhold

Hvilken forsterker bør jeg benytte til disse høyttalerene?


 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har 2x 6,5" Polk Audio db-6500 i hattehyllen og 2x 5,25" Polk Audio db-5250 (eller noe sånt) i kick-panelet. (4 ohm) Disse gir en utrolig bra og fyldig lyd, men har dessverre ikke kraftig nok forsterker... Ved høyere volum hører æ at forsterkeren ikke leverer.

Forsterkeren (Magnat The Rock 800, 4-kanal) gir 110 W RMS og 200 W peak i 4 ohm, mens høyttalerene bak er på 100 W RMS og 300 W peak. Fremre er på 100 W RMS og 200 W peak.

Hvilken forsterker bør æ velge? Fint om dere legger ved linker og lignende. Takker for all hjelp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, vilken bil er best?? nei dette er ikke lett å svare på, men jeg anbefaler genesis iværtfall :wink: mange andre bra produkter også, audison,hertz,soudstream,Tru Technologi osv, er et stort marked, men vil ikke anbefale billige ukjente merker.

Men gir den riktige watt, så skulle ikke den ha no problem med å dra disse da, og du må ikke henge deg opp for mye i watt på høytalere, sjekk at den for rikelig med strøm/spenning du :wink:

slik som ordentlig jordning osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet vi jo alle:p Akkurat hvilket merke det er henger æ mæ ikke så veldig opp i så lenge det ikke er no billig dritt. Så lenge de leverer nok strøm er det greit, men det gjør tydeligvis ikke den æ har nå. Den er på 1000W... Hører tydelig ved høyere volum at forsterkeren bukker under og høyttalerene trekker likestrøm; ikke fryktelig greit.

Er elektriker, så hvis forsterkeren ikke får rikelig med strøm skal æ spise g-strengen min :lol: Har installert to kondensatorer også (1,5F). En til sub-forsterker og en til cupe-høyttalerene. Flott hvis noen kan foreslå en grei forsterker til mitt formål :D Må ikke være fryktelig høy ettersom æ har nedfelt dem i bagasjerommet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, da vet du vel at batteri og dynamo må være i meget bra stand da :wink:

men 1000w og ikke klarer disse elemntene, da må være en skit forsterker ja, ikke har jeg hørt om den heller, fins jo at hav av gode forsterkere, så dette er vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri er spell nytt. Dynamo skal ikke bli belastet nå som æ har kondensatorer... Har samme forsterker til sub'ene og her leverer den så det holder (brokoplet). Magnat har nå iallfall vært et annerkjent merke. Ikke noe high-end, men har blant annet blitt kåret til beste budskjettforsterker (The Rock 800) 8)

- Her er det noe muffens! Hehe... Må kanskje kjøpe en forsterker til og dele av foran og bak, og brokople forsterkerene. For et styr :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...