rel0ad Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Lurer på hva jeg kan ladde på orginal inmat på m50b25 megasquirt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 bør ikke over 0.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325m24v Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 ville tro det skulle holde ok med 0.5bar.. ikke noe særlig mere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Ladet 1,6 bar på m20b25 men da med faste bolter i topp istede for strekk bolter. Det funket bra det. Forutsetning er god mapp, nokk bensin og ikke snev av tennings bank. Med datasprut, nye dyser og bensinpumpe bør du glatt kunne lade 1 bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 lade 1.6 bar med original komp? da snakker vi tenningsbank så det holder.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 det behøver du vel ikke ha så lenge du har kontroll på hva som skjer med motoren. ikke så forbanna høy komp på m20. er det kat motor er du jo nede på 8.8 i komp også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 så 0,5 er det maksimale? men med oppgradert bensinpumpe og andre dyser så kan jeg kjøre mot 1 bar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 hvor har dere 0.5 som maks ifra? har du kontroll over tenning/bensin så kan du lade mye mer enn det gitt.. lad ivei.. 1bar er 0 problem datasprut er over 100% av motorens levetid hvorvidt det er riktig justert da men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 så 0,5 er det maksimale?men med oppgradert bensinpumpe og andre dyser så kan jeg kjøre mot 1 bar? Hvor høyt trykk du kan kjøre er ikke bestemt av bensinpumpe eller dyser. Heller temperatur på ladeluft, mottrykk, Komp (som nevnt) tenning og oktan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Her kommer det like mange forskjellige meninger som vanlig ja. Ville hvert artig om noen som har skikkelig peil kunne uttale seg om saken basert på erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Det finnes ingen grense for hvor mye turbotrykk du kan kjøre uansett motor. Saken er den at da man komprimerer luft så blir den varmere. Blir lufta varm nok så tenner den før gnisten fra tennpluggen gjør det og man vil få feil tenningspunkt som kalles for tenningsbank både turbo og stempelet hjelper til med å komprimere luften. Hvis man senker kompresjonen så blir ikke lufta i sylinderen så varm. Da kan man kjøre på med høyere trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Ladet 1,6 bar på m20b25 men da med faste bolter i topp istede for strekk bolter. Det funket bra det.Forutsetning er god mapp, nokk bensin og ikke snev av tennings bank. Med datasprut, nye dyser og bensinpumpe bør du glatt kunne lade 1 bar. var ikke dette på kat motoren om jeg ikke husker helt feil? m50 har vel noe høyere komp, men det er bare en ting å gjøre og det er å prøve seg frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rel0ad Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2008 greit å samle litt info fra folk som har testet det åsså gå ut ifra va de har testa;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30tic Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 Ladet 1,6 bar på m20b25 men da med faste bolter i topp istede for strekk bolter. Det funket bra det.Forutsetning er god mapp, nokk bensin og ikke snev av tennings bank. Med datasprut, nye dyser og bensinpumpe bør du glatt kunne lade 1 bar. var ikke dette på kat motoren om jeg ikke husker helt feil? m50 har vel noe høyere komp, men det er bare en ting å gjøre og det er å prøve seg frem Det stemmer at dette var på kat motor. Denne har som kjent 8,8 i komp. m50 har etter som jeg har fått med meg ca 10 i komp hvis det er en ikke vanos motor. Min mening/erfaring er at det viktigste i et turbobygge, er motorstyring. Det hjelper lite og bygge smidd innmat til 1 million, for så og kjøre 1 ekstra dyse i innsuget, eller sitte på progresiv bensintrykkregulator og tro at man kjører trygt med dette. Jeg skal heller ikke påstå at min motor ville vart evig slik den var, men en frisk m50 kan jeg ikke se noe problem og kjøre 1 bar trykk på med skikkelig motorstyring. Ta f.eks den ene bilen til Norman/trimchip.com. Det var en org. 325 uten kat. 9,7 i komp. denne kjørte han 1bar på med egenprodusert chip og større dyser, Dette beviste han at funket. De som har sett denne mannen kjøre bil vet hva jeg mener. Jeg har selv prøvd flere alternativer, og jeg har gjort noen erfaringer, ikke bare lest på ppf forumet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå