Gå til innhold

Hva kan jeg ladde på orginal motor med datasprut=


rel0ad
 Share

Anbefalte innlegg

Ladet 1,6 bar på m20b25 men da med faste bolter i topp istede for strekk bolter. Det funket bra det.

Forutsetning er god mapp, nokk bensin og ikke snev av tennings bank.

Med datasprut, nye dyser og bensinpumpe bør du glatt kunne lade 1 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så 0,5 er det maksimale?

men med oppgradert bensinpumpe og andre dyser så kan jeg kjøre mot 1 bar?

Hvor høyt trykk du kan kjøre er ikke bestemt av bensinpumpe eller dyser. Heller temperatur på ladeluft, mottrykk, Komp (som nevnt) tenning og oktan.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen grense for hvor mye turbotrykk du kan kjøre uansett motor. Saken er den at da man komprimerer luft så blir den varmere. Blir lufta varm nok så tenner den før gnisten fra tennpluggen gjør det og man vil få feil tenningspunkt som kalles for tenningsbank både turbo og stempelet hjelper til med å komprimere luften. Hvis man senker kompresjonen så blir ikke lufta i sylinderen så varm. Da kan man kjøre på med høyere trykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladet 1,6 bar på m20b25 men da med faste bolter i topp istede for strekk bolter. Det funket bra det.

Forutsetning er god mapp, nokk bensin og ikke snev av tennings bank.

Med datasprut, nye dyser og bensinpumpe bør du glatt kunne lade 1 bar.

var ikke dette på kat motoren om jeg ikke husker helt feil?

m50 har vel noe høyere komp, men det er bare en ting å gjøre og det er å prøve seg frem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladet 1,6 bar på m20b25 men da med faste bolter i topp istede for strekk bolter. Det funket bra det.

Forutsetning er god mapp, nokk bensin og ikke snev av tennings bank.

Med datasprut, nye dyser og bensinpumpe bør du glatt kunne lade 1 bar.

var ikke dette på kat motoren om jeg ikke husker helt feil?

m50 har vel noe høyere komp, men det er bare en ting å gjøre og det er å prøve seg frem :wink:

Det stemmer at dette var på kat motor.

Denne har som kjent 8,8 i komp. m50 har etter som jeg har fått med meg ca 10 i komp hvis det er en ikke vanos motor.

Min mening/erfaring er at det viktigste i et turbobygge, er motorstyring.

Det hjelper lite og bygge smidd innmat til 1 million, for så og kjøre 1 ekstra dyse i innsuget, eller sitte på progresiv bensintrykkregulator og tro at man kjører trygt med dette.

Jeg skal heller ikke påstå at min motor ville vart evig slik den var, men en frisk m50 kan jeg ikke se noe problem og kjøre 1 bar trykk på med skikkelig motorstyring.

Ta f.eks den ene bilen til Norman/trimchip.com. Det var en org. 325 uten kat. 9,7 i komp. denne kjørte han 1bar på med egenprodusert chip og større dyser, Dette beviste han at funket. De som har sett denne mannen kjøre bil vet hva jeg mener.

Jeg har selv prøvd flere alternativer, og jeg har gjort noen erfaringer, ikke bare lest på ppf forumet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...