Mcgyver Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Har en 97mod 318i e-36, touring. Hadde vært ute og kjørt en tur, var kommet inn i garasjen og så stoppet motoren helt uten videre. Prøvde å starte igjen, og bilen gikk i noen sek, for så å stoppe. Deretter får jeg ikke start, står bare og kinner. Legger til at bilen har vært litt snodig siste mnd, med plutselige fuelcut når man er ute og kjører, dette kommer helt plutselig ved vanlig kjøring, men bilen tenner så igjen med en gang. Dette kan oppleves som "lugging" med en til to tre nykk. Hva kan være galt?
Ballder Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Tett bensinfilter/defekt pumpe. Vant med gamle biler jeg vettu. Men tror egentli det er kam/veivaksel sensor.
Mcgyver Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 Bensinpumpe er noe som slo meg og, pga at den startet en gang igjen og gikk litt før stopp igjen. Bensinfilter ble foresten skiftet på service i september, 6000km siden.
HellFire- Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Ta frem lommekniven din å fiks den selv (mcgyver.. hehe) Veivakselsensoren er jo fort gjort å bytte! Tar deg 2 minutter. Skru den av og se om den har fått seg en kakk. Fordelerlokk, rotor, pluggledninger, coil.. ?
Mcgyver Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 Leatherman er tingen Veivakselsensor sitter hvor? Navnet gir jo en pekepinn, men er ikke helt sikker på hva jeg skal se etter der? Hvordan ser jeg at den er gåen?
HellFire- Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 På min E36 318i Sedan (91) så sitter den heelt fremme på motoren, nederst. Mellom motor og vifta på radiatoren kan du vel si..
toomas Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 min var lik. var bensin pumpa. koster 300 på bilthema og tok halv time og bytte . bare og ta ut baksete puta og skru opp lokka. men med bilthema pumpa må litt tilpassing beregnes men ikke noe problem og orginalt koster vel pumpa 1300kr tror jeg så er lettsparte penger
Galskap Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 skjift plugger! akkurat samme skjedde meg. det var gnist i pluggene, men starta likevel ikke.. bytta dem, og den starta tvert!
Ballder Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Koble av bensinslangen fremme en plass, og se etter om det fløder der når tenningen skrues på. Skal komme en grei stråle. Ellers så har veivsensor en tendens til og gi fusk lignede symptomer når den begynner og bli dårlig. Trodde selv den enten virket, eller ikke virket, men den blir "fuskende" i ny og ne i mange tilfeller før den gir helt opp. Var slik på min e39.
Mcgyver Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 Plugger, bensinfilter osv.. ble skiftet på service for 6000km siden, så er vel lite sansynlig at dem er feilkilden (tror jeg, da dette erfaringsmessig har vart lengre). Snakket akkurat med en kamerat som er bilmekaniker, han hadde og tro på pumpa. Bare synd han bor 25mil unna Ellers så hadde jo hjelpen vært nær.. Skal prøve å sjekke litt i morgen etter jobb. Han trodde det lå på pumpa, eller noe tenning/coil, men.. Holder en knapp på pumpa pga at bilen startet en gang til, men døde da det virket som den ikke fikk noe bensin..
Mcgyver Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Skrevet Januar 15, 2008 min var lik. var bensin pumpa. koster 300 på bilthema og tok halv time og bytte . bare og ta ut baksete puta og skru opp lokka. men med bilthema pumpa må litt tilpassing beregnes men ikke noe problem og orginalt koster vel pumpa 1300kr tror jeg så er lettsparte penger Ca 2000kr på mekonomen
Haug Skrevet Januar 15, 2008 Skrevet Januar 15, 2008 Hadde samme problemer på gamlebilen, det var bensinpumpa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå