Gå til innhold

E-36 døde, starter ikke igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 97mod 318i e-36, touring. Hadde vært ute og kjørt en tur, var kommet inn i garasjen og så stoppet motoren helt uten videre. Prøvde å starte igjen, og bilen gikk i noen sek, for så å stoppe. Deretter får jeg ikke start, står bare og kinner. Legger til at bilen har vært litt snodig siste mnd, med plutselige fuelcut når man er ute og kjører, dette kommer helt plutselig ved vanlig kjøring, men bilen tenner så igjen med en gang. Dette kan oppleves som "lugging" med en til to tre nykk.

Hva kan være galt?

Skrevet

Bensinpumpe er noe som slo meg og, pga at den startet en gang igjen og gikk litt før stopp igjen. Bensinfilter ble foresten skiftet på service i september, 6000km siden.

Skrevet

Ta frem lommekniven din å fiks den selv :) (mcgyver.. hehe)

Veivakselsensoren er jo fort gjort å bytte! Tar deg 2 minutter. Skru den av og se om den har fått seg en kakk.

Fordelerlokk, rotor, pluggledninger, coil.. ?

Skrevet

Leatherman er tingen :D

Veivakselsensor sitter hvor? Navnet gir jo en pekepinn, men er ikke helt sikker på hva jeg skal se etter der? Hvordan ser jeg at den er gåen?

Skrevet

min var lik. var bensin pumpa. koster 300 på bilthema og tok halv time og bytte . bare og ta ut baksete puta og skru opp lokka. men med bilthema pumpa må litt tilpassing beregnes men ikke noe problem og orginalt koster vel pumpa 1300kr tror jeg så er lettsparte penger

Skrevet

Koble av bensinslangen fremme en plass, og se etter om det fløder der når tenningen skrues på.

Skal komme en grei stråle.

Ellers så har veivsensor en tendens til og gi fusk lignede symptomer når den begynner og bli dårlig.

Trodde selv den enten virket, eller ikke virket, men den blir "fuskende" i ny og ne i mange tilfeller før den gir helt opp.

Var slik på min e39.

Skrevet

Plugger, bensinfilter osv.. ble skiftet på service for 6000km siden, så er vel lite sansynlig at dem er feilkilden (tror jeg, da dette erfaringsmessig har vart lengre). Snakket akkurat med en kamerat som er bilmekaniker, han hadde og tro på pumpa. Bare synd han bor 25mil unna :( Ellers så hadde jo hjelpen vært nær..

Skal prøve å sjekke litt i morgen etter jobb. Han trodde det lå på pumpa, eller noe tenning/coil, men.. Holder en knapp på pumpa pga at bilen startet en gang til, men døde da det virket som den ikke fikk noe bensin..

Skrevet
min var lik. var bensin pumpa. koster 300 på bilthema og tok halv time og bytte . bare og ta ut baksete puta og skru opp lokka. men med bilthema pumpa må litt tilpassing beregnes men ikke noe problem og orginalt koster vel pumpa 1300kr tror jeg så er lettsparte penger

Ca 2000kr på mekonomen :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...