Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

oljelampa har lyst bare mer og mer de siste månedene ... nå lyser denn konstant. Har fåretatt oljeskift m/ filter - ofte... motor bruker ikke mye olje . . skiftet også oljeføler for noen dager siden . uten at det hjelper.. spekulerer på om det her oljepompa såm har begynnt å ta kveld?? evnt. hvor mye arbeid er det å skifte oljepumpe??

tips ønskes! :)

Skrevet

Gå innom et verksted og lån et manometer som du kan koble på

så du får målt trykket.

Skrevet

ellers er olje pumpe bytte helt greit men pumpa er litt dyr. er igrunn bare og få slippt ned traversen så du får ut pumpa også er det bare og bytte. burde være gjort på et par timer

Skrevet

Det skal ikke kjøres med overhodet. Rød lampe = stopp bilen. Det veit vi da alle. Kjører du med alt alt for dårlig oljetrykk så ender du med havari, lager havari på veiva er vell mest nærliggende (bærelagere og rådelagere).

Skrevet

Hvis du måler oljetrykket ditt slik som påpekt så vil du finne ut hvor kritisk det er.. Normalt går ikke en motor mange km'erne med over halvert oljetrykk.

Skrevet

oddis, helt ok å måle trykket, men hva om man finner ut at det er "greit nok trykk". Lavere enn normalt, men man velger og kjøre videre. Lampa lyser så man har jo ingen indikasjon lenger. Så kommer man ett lite stykke, så er trykket dalt enda mer uten at man vet det. For lampa har jo lyst hele tiden. Da har man gjort det :P En BMW motor er ikke kjent for det høyeste trykket på tomgang blant annet, å få dette lavere enn det allerede er, nei det er overhodet ikke bra.

Skrevet
  ehrnst skrev:
hva er anbefalt trykk ved kjøring, min ligger på 2 bar + og 0.5+ ved tomgang

det hørtes vertfall lavt ut, er på varm olje regner jeg med.? har en del mer jeg med en std m20 pumpe vertfall.

sikkert noen som vet hva disse skal ha når dem er nye.. oljetrykksbryteren slår ut på 0.2bar på m20 og da er det jammen på tide å stoppe også!

Skrevet

tviler sterkt på at det er oljepumpa såm er gåen.. da ville motoren gått til helvetet etter kort tid. desutn har det nesten aldri skjedd at oljepumpa har gått på disse bilene.

Skrevet
  e30 tic skrev:
  ehrnst skrev:
hva er anbefalt trykk ved kjøring, min ligger på 2 bar + og 0.5+ ved tomgang

det hørtes vertfall lavt ut, er på varm olje regner jeg med.? har en del mer jeg med en std m20 pumpe vertfall.

sikkert noen som vet hva disse skal ha når dem er nye.. oljetrykksbryteren slår ut på 0.2bar på m20 og da er det jammen på tide å stoppe også!

0.2? nå har jeg riktig nok vdo-føler men den slår inn på 7psi - 0.48 bar

Får sjekke trykket nærmere under kjøring og.

men til trådstarter - du burde sjekke opp :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...