andy78 Skrevet Januar 15, 2008 Share Skrevet Januar 15, 2008 var på Schmiedmann i skien idag og fiksa endel ting på bilen. kom på 12tusen men når de skulle sjekke hvorfor bilen gikk på 5 sylindere så fant de bare ut at sylinder 4 går ikke. va nesten ikke komp på den (for d viste eg ikke,joda). så de sa de måtte av med toppen og sjekke sylinder 4 om den var gåen. ved en ny time. men de måtte bytte toppakning også da denne kunne være blåst (ifølge han på Schmiedmann ). så de ville ha ca 9000 for toppakningen og ekstra for sylinderen (spørs va det var) tror jeg heller bytter motor jeg......... enig? eller er d noen som har en formening om hvorfor bilen ikke går på sylinder nr 4? er den gåen, er det en dyr jobb å fikse,må toppen tas oxo da? viss lmm eller noen av de andre følerene ryker, kobler d bare ut en sylinder då????????????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 Har du tenkt å bytte motor selv eller? I så fall er det jo en like grei jobb å bytte toppakning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet Januar 16, 2008 Share Skrevet Januar 16, 2008 hvis du skrur selv så ville jeg tatt av toppen først og se om sylinderen var hel. kan hende feilen ligger i toppen. hvis feilen er i sylinderen så er motorbytte kanskje rimeligere enn overhaling? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andy78 Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2008 å skru selv orker jeg ikke da jeg verken har peiling eller utstyr. håper kanskje noen vill hjelpemeg å bytte toppakning og sjekke sylinderen. noe som gidde i området akershus/oslo???? for noen tusen såklart.... er d forresten nødvendig å bytte toppakning når en bare skal fikse sylinderen? må den byttes hver gang toppen skrus av? tenker på siden den skrus med torx at den blir presset sammen og mister egenskapen sin ved demontering. eller tenker jeg feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Januar 17, 2008 Share Skrevet Januar 17, 2008 toppakninga koster vel ikke all verden i denne samenheng, ta en komp test og en sylinder lekkasje test, dette kan du gjøre selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå