Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal nå skifte ventil styringene, i min m20b25. vet at disse skal presses ut osv, men tenkte kansje det var noen som hadde noen gode tips/metode på å gjøre dette lettest og best mulig..??

takker for svar:):)

Skrevet

Hvis du har mulighet for det bør topplokket varmes opp noe før du presser/banker ut styringene med en passende dor .Ved montering må ventilstyringene legges i frysern og topplokket varmes noe igjen da glir styringene lettere på plass du bruker dor av messing elller lignende for ikke å skade styringen ( OBS ta ut kun en styring fra fryser av gangen og monter denne for så å fortsette med neste.) lykke til.

Skrevet

ja ok, var no sånnt jeg hadde tenkt meg, tenkte å legge toppen i en ovn el lignende:) . når man setter styringene inn, om de er kalde og blokka er varm, vil de gli ganske lett inn uten å måtte bruke presse? de ligger jo skjeft i forhold til "topp flaten" så det er sikkert ikke så allt for lett å få brukt presse.. ?? :shock:

Skrevet

ok, hvor lang tid brukte du på det , lurer på om jeg skal prøve å rekke det på skolen i morra.. ;) men må kjøpe en dor i messing/kobber eller ett eller annet mykt materiale.. de har vel det på biltrema tenker jeg..

takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...