Gå til innhold

ombygging fra 318 til 325 med 320 understell. Biltilsynet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. har kjøpt meg en 318 som ska bli 325 og jeg har ett 320 understell liggende (bare fram)

viss jeg setter på 320 understell og 325 motor og gir, får jeg d godkjent i vognkortet da?

noen som har erfaring??

mvh Tor

Skrevet

vet ihvertfall att du må ha differensial fra 325, da pga utveksling er noe dem ser på ved ombygging! vil tro bremser fra en 320 holder! og så må du skaffe papirer på att karosseri tåler ombygginga

Skrevet

er ikke lett å få den godkjent... må ha 51mm fjørbein framme, ventilerte skiver framme, skiver bak. 14.5mm stabstag bak og 19mm framme... må ha hovedbremsesylinder fra 325, den er 21mm, mens 320 har 19mm..

biltilsynet i bergen krevde papirer fra bmw norge, eller deleutsalg med underlag i delenr...

Skrevet

så viss jeg setter på:

Diff fra 325

51mm fjørbein framme

Ventilerte skiver framme, skiver bak.

14.5mm stabstag bak og 19mm framme

Hovedbremsesylinder fra 325

å papirer fra bmw norge, så skal d være greit?

eller er d nå mere da? :)

Skrevet

fortsatt utveklinga di må være som en 325. da du bygger om til en annen typegodkjent bil må alt som har av sikkerthet, bremser, oppheng, drivlinjer og slikt være av samme type som den typegodkjenningen er levert med

Skrevet

Egentlig er dette veldig individuelt fra en trafikkstasjon til en annen. Ta kontakt og få din egen kontaktperson hos den lokale trafikkstasjonen (om det er mulig hos deg) og legg inn søknad på forhånd!

Jeg kan banne på at du iallefall ikke får godkjent en 325 med svakere spesifikasjoner enn orginalt.

Derimot finnes det enkelte hos BT som tydligvis ikke har gangsyn og sunn fornuft, som f.eks nekter deg å bruke større og sikrere bremser på en kraftig motorinnstallasjon og 'tvinger' deg til å monetere mye svakere bremser, bare fordi de har vært montert på en identisk BMW før... Idioti/dumskap må være ubevisst uvitenhet, det er jeg helt sikker på. Iallefall håper jeg det.. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...