Gå til innhold

Bytte clutch på E34, 518i 1990 modell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en clutch som begynner å bli litt sliten tror jeg. Får en sånn rar lyd når jeg slipper ut clutchen ved gasspådrag, og den virker dauere ennd en var når jeg kjøpte den. Men hva koster egentlig det å bytte clutch på en E34 518i 90 modell? Og er det noen måter jeg kan sjekke om det er clutchen som virkelig er på vei til å ta en lengre ferie?

Skrevet

Du merker fort om clutchen er gåen da motoren ikke får planta alle kreftene i bakken..

Kan merke det ved at motoren flyr litt opp på turtall uten at bilen beveger seg noe mer framover fordet.. Akkuratt som det glipper..

f.eks kjør på 2000rpm i 3 gir gi full gass, så merker du fort om clutchen er gåen..

Vet ikke om 3 gir er ideelt og teste det på, men det funker sikkert..

Skrevet

Den kommer når jeg trykker gassen i bunn når jeg ligger i 5 gir f.eks. det har jeg forsøkt. men hva er kostnadene ved å bytte clutch på disse bilene eventuelt da? regner med jeg må det en gang any how :)

Skrevet

Utdrag fra et annet forum

"Jeg har en '93 520.

Strandveien Auto (BMW) i trondheim skulle ha 6800 kr (tror jeg) inkl deler. Endte med at jeg bestilte clutch på koed.dk og fikk noen til å gjøre jobben svart for 2000 kr. Kostet 3500 kr totalt."

Skrevet

518 bør ikke være vanskelig å skifte klutsj på, god plass i forhold til de med sekser, så om du kjenner noen med garasje og mekanikerevner så blir det ikke dyrt vet du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...