Tom-Erik ///M5 Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Hei! Det var en morgen jeg skulle starte bilen(bmw 320i 92 mod), å den var litt vanskelig, men etterhvert startet den, da jeg hadde kjørt et lite stykke ned en bakke i lav fart så bare døde den. vi fikk taua den hjem å prøvde å starte den, da starta nesten å det kom en lyd som om noe slapp, å nå virker det ikke som det er noe motstand. lurer på om kjedet da trolig er av? å om ventilene å sånn har gått? Noen som har erfaring med dette? og prisen det vil koste å reparere det? Mvh Tom-Erik Stein
BreitBau Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 OM kjedet har gått... Så kjøper du ny motor.. Kan tippe bortimot 20-25 lapper om du ikke gjøre det sjøl dersom du har fått skikkelig ventil-kakk..
Tom-Erik ///M5 Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 jepp, er det jeg er redd for, men ettersom bilen kun gikk på tomgang da det skjedde så lurer jeg på om jeg kan ha vært heldig, får prøve å få noen til å se på det tror jeg
BreitBau Skrevet Januar 19, 2008 Skrevet Januar 19, 2008 Tror ikke du skal være så pessimist.. Kan være veldig mye annet enn akkurat havari.. Men om så er tilfelle, så kakker ikke stempelet noe mindre i ventilene.. På tomgang kommer stempelet fort nok til å kakke ventilene skeive.. Prøvd å svive motoren rundt med en svær ringnøkkel fremme på veiva foran på motoren?
Tom-Erik ///M5 Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Skrevet Januar 19, 2008 nei det har jeg ikke prøvd, men det kan vel la seg prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå