Gå til innhold

Motor holder på å kveles under kjøring

BMW_JP
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjører i vanlig hastighet 60-70 km/t i feks. 5. gir. (kan også skje under 2. gir eller 4. i lavere hastighet) så er det et lite øyeblikk hvor bilen "bremser" fort (på motor antakeligvis) og turtelleren går ned langt under 1000 RPM, holder på å kveles... Så vips så er den bra igjen. Hva kan dette skylles? Dårlig tenning? Bytte plugger? Litt lenge sida jeg har gjort noe service nå, uten om oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, siden du ikke har fått noen lure svar, kan jeg gjøre et forsøk....

Jeg kjenner ikke din bil i det hele tatt, men feil på ABS er det første som falt meg inn. Hvis bilen tror du spinner vil den sannsynligvis bremse det hjulet. Min E39 føles som den kveles hvis jeg kjører i en glatt motbakke. Vakkelfeil på ABS-sensor kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, siden du ikke har fått noen lure svar, kan jeg gjøre et forsøk....

Jeg kjenner ikke din bil i det hele tatt, men feil på ABS er det første som falt meg inn. Hvis bilen tror du spinner vil den sannsynligvis bremse det hjulet. Min E39 føles som den kveles hvis jeg kjører i en glatt motbakke. Vakkelfeil på ABS-sensor kanskje?

Vel, dette skjer jo på helt flatt vei uten pådrag eller noe. Vanlig cruise kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...